Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tropen - en wat andere vogel - prijzen Down Under

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Tropen - en wat andere vogel - prijzen Down Under

Hier hadden we het in het onderwerp Aurora's al over. Dus, zo gezegd, zo gedaan.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland

wordt vervolgt

Opmerking

Zoooo, dat zijn pas prijzen zeg kees en vooral voor de inheemse soorten.
      $190,- voor een koppel Maskeramadines
      Groeten Rob

http://www.bec-info.com

Opmerking

Vreemde verschillen inderdaad.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

Hallo,

Wat betaal je daar voor een gouldamadine?

Dit kwam ik pas tegen ook niet mis.
          Find your chirpy, cute little bird for pet at Frisky Finches. We sell and guide customers from health, care, feeding, breeding to medications. Come and visit us!

Gr Arjan

Opmerking

Prijzen verschillen inderdaad wat. Ik weet niet hoe oud dat bord was op de eerste foto. Heb ze wel allemaal op dezelfde dag gefotografeerd. De Tanimbar parrot finch is de laatste paar jaar goed gekweekt en prijzen zijn sterk gedaald.
            Een paar Goulds hier in NZ kost $80; mutaties van $120-$150

Opmerking

om het maar even voort te zetten, hier nog een paar

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Ja de prijzen voor inheemse soorten liggen hoger dan bij ons...
                maar vergeet niet dat een club hier 200-500 leden haalt in een straal van 50km.

Datzelfde halen ze ginder niet in een straal van 500km.

Wildvang is een absolute nono
                en dat wordt gelukkig grotendeels gerespecteerd.
                Dus alles is EK en natuurbroed en dat kost wel iets .

Tanimbar parrotfinch = forbes papegaaiamadine dacht ik.

Ook Afrikaantjes doen soms de wenkbrauwen fronsen
                want napoleonnetjes, saint-helena en oranjekaakjes kweken ongeveer even goed dacht ik, maar die laatste kost wel 3000dollar/koppel tegenover 200 voor de andere twee.
                www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

Geinig een koppel Jacarini vinken 60 euro en een man voor 33 euro.

Dat is wel een goedkoop down under.
                  Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Nog een zo'n topic en alle handelaren gaan emigreren.

Greetings Lucky

Opmerking

Ja Koen, de Tanimbar is inderdaad de Forbes. De prijs van deze vogels is al heel wat gedaald want er wordt aardig mee gekweekt. Wat de radius voor vogel kwekers betreft staat er soms in 500 km niet eens een huis, laat staan een voliere.
                      En Populier, de Jacarini's zijn hier in NZ niet weg te geven. Een vriend van mij heeft gewoon zijn voliere deur openstaan en ze vliegen in en uit. Hij woont aan de bosrand trouwens.

Opmerking

Hallo Kees,

Bedoel je dat er met de Jacarini's zoveel gekweekt wordt en er overschot is?

De Jacarini's komen uit Zuid Amerika, en nu laat men ze vrij in NZ, krijg je dan geen fauna vervalsing?

Ik probeer al 2 jaar te kweken met deze vogels, geen resultaat, heb nu een nieuw jong popje misschien dat het beter gaat dit jaar.
                        Groeten Michael

Opmerking

Hallo Michael. Er is een overschot aan Jacarini's omdat de vraag zeer laag is. Als je er dan 30 kweekt en je blijft er mee zitten? Vervalsing valt volgens de bepaalde persoon die ze loslaat wel mee. Komen terug naar de voliere om te eten. Ik heb met deze vogels een jaar gekweekt. Ik had een paar in een voliere met wat cuba vinken, vuurvinkjes en wat ander grut. Ze hebben hun nest binnen gebouwd hoog in de Tea tree. De jongen vlogen al heel vroeg uit en bleven wat daagjes in het struikgewas( wat raast daar?) voor ze op stok kwamen.

Opmerking

Ja idd. als je er mee blijft zitten, ga je ze b.v. niet afmaken.

Weet jij nog wat de vogels de jongen gaven, aan de worm van de snavel te zien is dit een deels insectenetertje.

Werd er bij jouw eivoer gegeven en wat was je levend voer?

Heb jij de jongen geringt destijds? en zo ja werden de ringen geaccepteerd door de ouders?

Alvast bedankt.
                            Groeten Michael

Opmerking

Hallo Michael. Gekiemde of geweekte zaden geef ik twee keer per dag gedurende het broed seizoen alsmede eivoer. Voor levend voer gebruikte ik pinkies (levende en eigen kweek )
                              levend voer verstekte ik doorlopend voor dit soort vogels alsmede de Saint Helena fazantjes. Met doorlopend bedoel ik dan 5 tot 6 keer per dag en mondjesmaat zodat ze deze goed opnemen.
                              Ringen is hier naturlijk een heel ander verhaal. Gesloten ringen hoeft niet en doet dan ook niemand met de tropen. Gewoon een kleurringetje erom als ze zijn uitgevlogen.
                              Let wel op dat Jacarini's heel jong het nest verlaten dus ze hebben wat beschutting nodig en niet te koud natuurlijk want ze zitten slecht in de veren.
                              Verder veel succes met deze soort. Vind vooral de man als de zon op hem schijnt een heel mooi vogeltje.

Opmerking

Working...
                              X