Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de gouldamadine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

zitten ze bij jullie bij andere tropen hoe is de reactie daarop(ook tijdens de broed)
    en wijkt de voeding af van andere tropen(ik heb hoofdzakelijk afrikaantjes)

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door josmo
      ik had een paar vraagjes over de goldamedine.
      *kun je alle kleurcombinaties tegen elkaar zetten.
      *hoe staan ze tegen over andere tropen.
      *is natuurbroed te doen.

Opmerking

oke jij kweekt dus met de kopkleuren appart.
        maak je ook een selectie appart met borst en dekkleuren.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door josmo
          oke jij kweekt dus met de kopkleuren appart.
          maak je ook een selectie appart met borst en dekkleuren.

Opmerking

kopkleuren

Oorspronkelijk geplaatst door pablito
            Jammer genoeg zijn er maar weinig kwekers, die op dezelfde manier kweken. Dat merk ik als ik bloedverversing zoek.

Opmerking

m.vr.gr. Harry

Opmerking

Ik ben het met Arjan eens dat roodkop x roodkop niet de ideale combi is.
                Je zou denk ik dan beter kunnen kiezen voor Roodkop (m) x zwartkop (p) voor mooiere dieper kopkleuring. Dit kreeg ik namelijk te horen van de kweker waar ik mijn Goulds bij gekoacht had, dit waren echt mooie forse vogels met mooi diepe kleuren.
                Groeten Rob

http://www.bec-info.com

Opmerking

kopkleur

Rood en oranje zijn dominand over zwart dus uit een roodkop of oranjekop kan je nooit een zwartkop krijgen, m.a.w als de roodkop er als eerst was en er spontaan een zwartkop werd geboren had de zwarte in z'n uppie nooit kans om uit verder uit tebreiden, en een roodkop wel.

Kan ook anders zijn maar dat zullen we nooit weten.

Mvg Arjan

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Arjan JL
                    Rood en oranje zijn dominand over zwart dus uit een roodkop of oranjekop kan je nooit een zwartkop krijgen, zo is het mij verteld, m.a.w als de roodkop er als eerst was en er spontaan een zwartkop werd geboren had de zwarte in z'n uppie nooit kans om uit verder uit tebreiden, en een roodkop wel.

Kan ook anders zijn maar dat zullen we nooit weten.

Mvg Arjan

Hoe er dan ook over gedacht mag worden: voor mij blijft de zwartkop de oervader. In elk ander geval zou het de genetica op zijn kop zetten.

Dat een zwartkoppop x roodkop- of oranjekop- of blauwe man een verbetering in het nageslacht kan geven is me bekend. Dat doe ik op gezette tijden, mits ik een daarvoor geschikte pop kan vinden. Maar dat is zoals eerder gezegd een moeilijke opgave, want pure zwartkoppen zijn bijna niet meer te vinden. En dan krijg je het "toverballeneffect" in het nageslacht.

Ik blijf lekker met gescheiden volieres pionieren.

Opmerking

Working...
                    X