Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de gouldamadine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• de gouldamadine

ik had een paar vraagjes over de goldamedine.
    *kun je alle kleurcombinaties tegen elkaar zetten.
    *hoe staan ze tegen over andere tropen.
    *is natuurbroed te doen.

over de kleurcombinaties weet ik niet veel, maar het lijkt mij dat alles wel met elkaar kan samengaan, maar dat weet ik niet voor de volle honderd procent.

Wel weet ik dat de goulds er sociale vogels zijn die met alle tropen wel goed overweg kunnen, als ze maar genoeg ruimte hebben met zn allen.

Ook is natuurbroed goed mogelijk, ik kweek alleen maar natuurbroed en dat gaat geweldig nog nooit problemen mee gehad eigenlijk.

Opmerking

Hallo Josmo. Natuurlijk moeten we allemaal naar natuurbroed streven. Ik zie zelf geen reden waarom dit met Gould Amadines niet mogelijk is.
      Kijk eens op het website van "safe the Gouldian fund" om te lezen wat er in de vrije natuur gebeurt met het kiezen van een maatje met betrekking tot de kop kleur.
      Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

reactie

Misschien heb je hier ook nog wat aan.

http://www.voliere.info/dgw/ ( Klik op softwere, link ging niet rechtstreeks naar de pagina. )
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Opmerking

reactie

Misschien kan je dat beter in dezelfde tread houden:
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Kleuren koppelen

Hallo,

Als je wilt kan je alles koppelen, maar als je mooie tt vogels wilt kweken moet je dat zeker niet doen,voorkom mutatie x mutatie kweek via splitvogels,en ook geen witborst x lilaborst dan krijg je vuile borsten.

Gr Arjan

Opmerking

oke en wat valt er onder de mutaties bij de goulds.
                ik hoorde wel dat je bijvoorbeeld een blauwe ook niet tegen een blauwe moet zetten maar deze beter tegen een wildkleur kunt zetten.

Opmerking

Wildkleur

Roodkop/oranjekop/zwartkop lichtgroen paarsborst is de wildkleur elk andere kleur is een mutatie.

Mvg Arjan

Opmerking

dus lichtgroen paarsborst ongeacht welke kleur kop is wildkleur.
                    dus paars met witborst gaat niet goed zijn er meer borstkleuren of kopkleuren die niet goed gaan met elkaar of mischien is de ene kleur sterker als de ander.

Opmerking

Paars/lila/wit

Paarsborst x witborst kan wel maar geen witborst x lilaborst,lila x paars kan weer wel, maar liever lila x lila.

Opmerking

arjan jij zei in een eerder berichtje""voorkom mutatie x mutatie kweek via splitvogels.""
                        dus als ik het goed begrijp mag je wel mutatie x mutatie zetten maar geen mutatie tegen een vogel die split is voor deze mutatie.

Opmerking

Splitvogels

Hallo,

Juist bv, split voor blauw x blauw, mutatie x mutatie krijg je formaatverlies,dus door een mooie forse wildkleur x blauw te doen krijg je forse splitvogels die je dan weer koppel aan je blauwe, zo blijft het formaat in je mutatie,

Gr Arjan

Opmerking

De pop geeft het formaat door, dus probeer een zo fors mogenlijk split pop aan je mutatie te koppelen

Opmerking

oke weer wat wijzer nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden.

Opmerking

Working...
                              X