Mededeling
Collapse
No announcement yet.
kapoetsensijsjes
Collapse
X
-
Hallo Rob:
Waarom die aversie tegen plastic stokken?
Ik gebruik ze al jaren tot volle tevredenheid, maar ik was ze eerst en ontsmet ze dan elke week. (Een dubbel stel per kooi, dus de vuile eruit en de schone erin.)
Ontsmetten gaat gemakkelijk bij plastic maar is vrijwel onmogelijk bij hout.
Plastic is niet poreus, hout wel.
Zeer benieuwd .
groeten,
Wessel van der Veen.
Opmerking
-
Tis lang geleden dat er hier nog iemand naar gekeken heeft,hopelijk wordt gekeken naar de nieuwe berichten.Ik heb namelijk een koppeltje kapoetsen,zeer gezond en ze hebben nu een nestje van 4 jongen.Die zijn nu 12 dagen.De ouders kijken goed naar hun jongen maar toen ik vandaag eens keek(ik doet dit niet nu niet meer elke dag)lagen er 2 jongen DOOD in het nest.Er zat er zlfs eentje bij met een volle krop,en koud hebben ze ook niet want tis er steeds 23 graden.HOE IS DAT MOGELIJK????????? Is dat normaal misschien bij zo'n sijzen?Maar nee,larie,en ziek zijn ze niet want ik ben verleden week naar dierenarts geweest en ze hadden niets.Wat betekend dat?
Opmerking
-
moeilijk
van hier uit, heb je gecontroleerd op bloedluis?
Opmerking
-
Van de 4 kapoetsen jongen die ik had,leeft er nog 1.Ik duim dat hij mag blijven leven.Maar zoals winterkoning zei, tis gewoon pech.Van dat ene met een volle krop ben ik niet zeker,maar andere 2 (laatste zat normaal al goed in pluimen en ging gauw uitvliegen) deze kregen gewoon geen eten.En we kunnen niet weten wat er in zo'n kopje van een sijsje omgaat.wat ik wel weet is dat het zeer jonge ouders zijn(1 jaar) nog nooit een nest jongen gehad.ik vergeef hen deze keer .Ik heb nu nog een koppel die aan het broeden is,en als deze eieren slecht zijn,laat ik hen in rust gaan,om dan volgend jaar allemaal samen solidair te starten.Dat is zo,je eerste jaar(juli) Je koopt nu een koppel dan een koppel.De ene klaar,de andere niet.Vervelend.Ze moeten allemaal in rust gaan en alemaal er weer samen tegenaan.Denk dat dat het beste zal zijn.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking