Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kapoetsensijsjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Als inderdaad de zwartkopsijs bedoeld wordt:
    Helaas is dat laatste nog niet helemaal gelukt.
    Via het nieuwe zoekprogramma gevonden:
    Zwartkopsijs wildkleur man 334.421 Zwartkopsijs wildkleur pop 334.422
    Magellaansijs wildkleur man 334.361 Magellaansijs wildkleur pop 334.362
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Nou Ton
      Helaas,gelukkig zou ik zeggen,het net het verschil tussen een pastoor en een dominee ,ze lijken op elkaar en zijn toch anders,
      zie mijn eerdere mail hierover bij zwartkopsijs magalaansijs

Opmerking

haha, ja tis wat over die zwartkopjes en zwartkopsijsjes he.Ik bedoel er eigenlijk gewoon Magelaansijzen mee.Tja en als het jong oud genoeg is steek ik het in een babykooitje.

Opmerking

Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

Winterkoning
            dat weet je toch wel bij de ZWARTBORST is er geen geslachtsverschil waarneembaar, bij magalaan en zwartkop wel, de zwartborst heeft zoals de naam al aan geeft een zwartborst veel groter dan bij de magalaan en de zwartborst heeft een duidelijke langere spitse snavel en er zullen nog wel wat verschillen zijn ,maar dan moet ik een boek gaan pakken

Opmerking

tja jullie doen mij nu ook twijfelen.Volgens internet en boeken heb ik een zwartkopsijs.Daar vind je veel over.Maar hij is ook een magelaansijs kwa zicht en daar vind je niet veel over.

Opmerking

De foto naast mijn naam is mijn zwartkopsijsje offe.... moet ik zeggen mijn magelaansijsje

Opmerking

Nee groentje, dit is duidelijk voor mij een zwartkopsijs,strak masker vloeit niet uit in borst en een geelachtige nekband, laat nu de bezitters van magalaansijzen maar eens op hun hok kijken ,zuivere hebben deze geelachtige nekband niet, hier loopt de rugkleur door tot aan het zwart van de kop en bij tussenvormen zien we minder geel,meer een vage nekband,maar schiet mij niet dood ,dit kan ook een ondersoort zijn,maar ik betwijfel dit wel.
                  ik ga de KMV TP mailen om hun standpunt uit te leggen

gr Jan

Opmerking

pfff,amaai en ik die dacht dat het mijn eerste koppel een magelaan was. Laat ze aub dat misterie eens oplossen tussen magelaan en zwartkop

Opmerking

Wat het kweken met de kapoetsensijs betreft die had ik in mijn nachthok in de broedkooien wel onverwarmd alleen bij kleine jongen een iets hogere temperatuur dit nachthok heeft voldoende lichtinval en direct zonlicht van buitenaf.De zwartkopsijzen had ik buiten.Wat de verschillende soorten zwartkopsijs betreft deze worden volgens mij niet op de naam gekeurd en ook niet als standaardvogel maar als conditievogel net als de wildzang<e.c> als de vogel er goed uitziet en zich goed gedraagd op het juiste moment kun je vast wel prijzen winnen.Als je echt op soort/ondersoort wilt laten keuren/kweken denk ik dat je naar de speciaalclub moet gaan en niet op de landelijke tt van de nb of ab.Ik denk ook dat als je alle ondersoorten bij elkaar in een hok gooit dat jij ze ook niet alle uit elkaar kunt houden.Als je dat wilt zul je naar een museum moeten en de balgjes naast elkaar moeten leggen met de tabellen van snavel/staartlengte enz.erbij dan kun je toch niet van een bond verwachten dat die dat wel doet. groeten eddie

Opmerking

Opmerking

Hallo Brigitte,

Wat een narigheid ! het heeft er alle schijn van dat het besmettelijk is aangezien vele vogels klachten hebben.
                          Kan het geen tocht zijn ??
                          Het beste kun je deze oproep in een nieuw onderwerp starten(denk ik) omdat het nu niet echt opvalt.
                          Er zijn hier genoeg vogelkenners die dit probleem misschien herkennen.

Succes in iedergeval.

Groetjes AUssie.

Opmerking

Opmerking

hallo

Aussi je zegt een nieuw onderwerp te starten maar hoe doe je dat? Wat die ogen betreft moet ik wel zeggen dat ze levendig blijven,ze zien er zeker niet ziek uit.Ze fluiten,eten,baden,vliegen dat het een lieve lust is.ik heb gehoord van een liefhebber die ik ken dat het wel eens muggebeten zou kunnen zijn!tja en je vind niets in de lectuur he!maar ze zitten zeker niet in de tocht.Als het te koud is of te veel wind is doe ik doorzichtige plexiplaten aan mijn hok.Zelfs in de winter is het er een gezellige temperatuur.Er kan ook geen vochtigheid in mijn hok en alles is elke week netjes gekuist.Dus ik begrijp het allemaal niet zo.Zelfs een zwartkopsijsje had verleden week een oog dicht en de dag erna was het of er niets was gebeurt.Het oog was weer normaal.En zij zitten met verwarming (s'nachts) en toch is ook dat beestje zeer levendig.Mag ik ook eens vragen hoe oud een kapoetsensijs moet zijn om broedrijp te zijn?Omdat ik een koppeltje heb gekocht,het waren vroege jongen.Door omstandigheden heb ik ze moeten samen steken en nu heeft ze eieren en broed ze!Is ze niet te jong?Gaat ze dat opkweken?In elk geval bedankt voor de raad.En voor die ogen als het niet stopt zal ik inderdaad eens een dierenarts opzoeken.Maar ik wil jullie raad eerst.ze zijn blijkbaar niet ziek en geen sterfte.Wil je ook eens zeggen hoe ik een nieuw onderwerp moet opstarten!Alvast bedankt.

Opmerking

nieuw onderwerp en muggen

Aussi je zegt een nieuw onderwerp te starten maar hoe doe je dat?
                                Ik ben Aussi niet maar ik kan het ook wel ff uitleggen denk ik.

Ga naar forumnavigatie, klik op de soort waar je de vraag over wil stellen en klik op nieuw boven aan de pagina.

Kwalitatieve, wetenschappelijk ondersteunde informatie over alle gezondheidsaspecten: advies van artsen en experts, medisch nieuws en bruikbare tips voor je dagelijks leven, gezondheid en welzijn.
                                Vriendelijke groeten,
                                Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Working...
                                X