Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Combinatie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Combinatie

Hallo,

Ik heb een kooi van 130 cm breed en ongeveer 70cm diep. Hij is ongeveer 70 cm hoog (op hoogste punt 125 cm). Deze kooi wil ik graag gereed maken voor het houden van tropen. De kooi wil ik voorzien van kleiner gaas en veel (kunst)groen.

Nou ben ik opzoek naar een goede combinatie voor in deze kooi. Ik heb al twee koppels goudbuikjes, een koppel oranjekaakjes en een koppel Geelstuit-Edelzangers. Zou ik twee van deze koppels in de kooi kunnen houden? Bijvoorbeeld een koppel goudbuikjes en het koppel oranjekaakjes met kans op broedresultaat van beide koppels? Of is het te onrustig voor bijvoorbeeld de oranjekaakjes en samen met een andere soort in een kooi van deze afmetingen te zitten?

Alvast bedankt. Groeten

Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Ik denk ook dat het wel kan, die 2 soorten samen in zo'n ruimte. Ik heb ze heel lang ook samen gehouden, wel met veel meer ruimte maar van beiden een flinke groep een tijd lang.

Een nestje maken oranjekaakjes zelf wel, van heel veel kokosvezel maken ze prachtige bollen. Met veel (groen) zul je zien dat ze bijna direct al slaapnesten maken.

Veel plezier met deze prachtige vogeltjes.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Dank voor de berichten, het zal dus de combinatie goudbuikjes en oranjekaakjes worden. Hang naast groen ook nestkastjes op.
        Groeten

Opmerking

Maak ook een beplant(kunstgroen) hoekje want zoals Henk aan geeft nestelen oranjekaakjes vaak op de grond.

Helaas is Arjan gestopt met de hobby maar aan zijn blog heb je veel:http://natuurbroed-vogels.blogspot.c.../oranjekaakjes
          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Working...
          X