Hoi Hoi
Graag wil ik jullie hulp inroepen.
Ik heb een kleine voliere/grote kooi buiten aan de schutting hangen.
Deze kooi is 2.50m breed 1.25m hoog en 50cm diep.
Het geheel is voorzien van een plexiglazen dak en heeft 3 rvs lades die bekleed zijn met worteldoek, zodat 2 lades gevuld konden worden met gras en 1 met schelpenzand.
De achterwand is van watervast multiplex (gebroken wit) en diverse plantjes zijn daar met behulp van rvs ringen op de achterwand geplaatst.
Een lange tak uit het bos dient als zitstok en een klein hokje aan de zijkant dient als voerhok/nachthok deze is verwarmd en verlicht.
Het geheel is 3 jaar in gebruik en ik beleef er veel plezier aan, echter ik lijk wel nooit tevreden.
Het koppeltje goulds en het koppeltje binsen doen het heel goed samen en hebben ook al meerde nesten groot gebracht.
Ik wil maximaal 3 verschillende soorten huisvesten.
De derde soort lijkt wel een probleem te zijn.
De zebra vinken heb ik al gauw weggedaan want dat leidt echt tot overbevolking, even als de zilverbekken.
2 koppels teugelastrildes waren geen succes omdat de verkoper mij geen koppels had verkocht maar alleen maar mannen, gelukkig kon ik deze terug geven en mijn geld terug krijgen.
Twee koppels forbes papagaaiamadines aangeschaft.
Door pech van een roof vogel meteen een man kwijtgeraakt, en in de broedtijd hadden de forbessen geen leven want de goulds waren zeer agressief richting de forbessen.
Waar de binsen geen last van hebben vreemd genoeg.
Nu ben ik dus opzoek naar een derde soort.
Wie heeft er ervaring met gemengt kweken ik een relatief kleine ruimte ?
De volgende vogels vind ik erg mooi en ik zou graag 1 of twee koppels toevoegen aan mijn bestand.
St Helena fazantjes ( 2 koppels )
Dornastrildes (1 koppel )
Kleine cubavinkjes (1 koppel )
Lonchura's (geen bruinborst rietvinken)
peale's kortstaart amadines ( 1 koppel ) ik weet niet of dat gaat met goulds ?
of andere ideeen
Wie heeft er goede raad ?
De vogels moeten wel s'winters buiten kunnen, nachthokje is wel verwarmd en verlicht maar om daar nou de hele winter in te zitten.
Wie heeft er goed advies
Groetjes Mario
Graag wil ik jullie hulp inroepen.
Ik heb een kleine voliere/grote kooi buiten aan de schutting hangen.
Deze kooi is 2.50m breed 1.25m hoog en 50cm diep.
Het geheel is voorzien van een plexiglazen dak en heeft 3 rvs lades die bekleed zijn met worteldoek, zodat 2 lades gevuld konden worden met gras en 1 met schelpenzand.
De achterwand is van watervast multiplex (gebroken wit) en diverse plantjes zijn daar met behulp van rvs ringen op de achterwand geplaatst.
Een lange tak uit het bos dient als zitstok en een klein hokje aan de zijkant dient als voerhok/nachthok deze is verwarmd en verlicht.
Het geheel is 3 jaar in gebruik en ik beleef er veel plezier aan, echter ik lijk wel nooit tevreden.
Het koppeltje goulds en het koppeltje binsen doen het heel goed samen en hebben ook al meerde nesten groot gebracht.
Ik wil maximaal 3 verschillende soorten huisvesten.
De derde soort lijkt wel een probleem te zijn.
De zebra vinken heb ik al gauw weggedaan want dat leidt echt tot overbevolking, even als de zilverbekken.
2 koppels teugelastrildes waren geen succes omdat de verkoper mij geen koppels had verkocht maar alleen maar mannen, gelukkig kon ik deze terug geven en mijn geld terug krijgen.
Twee koppels forbes papagaaiamadines aangeschaft.
Door pech van een roof vogel meteen een man kwijtgeraakt, en in de broedtijd hadden de forbessen geen leven want de goulds waren zeer agressief richting de forbessen.
Waar de binsen geen last van hebben vreemd genoeg.
Nu ben ik dus opzoek naar een derde soort.
Wie heeft er ervaring met gemengt kweken ik een relatief kleine ruimte ?
De volgende vogels vind ik erg mooi en ik zou graag 1 of twee koppels toevoegen aan mijn bestand.
St Helena fazantjes ( 2 koppels )
Dornastrildes (1 koppel )
Kleine cubavinkjes (1 koppel )
Lonchura's (geen bruinborst rietvinken)
peale's kortstaart amadines ( 1 koppel ) ik weet niet of dat gaat met goulds ?
of andere ideeen
Wie heeft er goede raad ?
De vogels moeten wel s'winters buiten kunnen, nachthokje is wel verwarmd en verlicht maar om daar nou de hele winter in te zitten.
Wie heeft er goed advies
Groetjes Mario
Opmerking