Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spitsstaartamadines

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• spitsstaartamadines

Hallo allemaal,
    ik heb een voliere van 4m op 10m en 2m hoog. Nu zitten daar wat tropen in zoals sint helenafazantjes, bichenows, napoleonwevers, zebravinken, ... en ook enkele duiven (oorvlek, senegaltortels en bronsvleugel) en een koppel bamboepatrijzen.
    Nu was ik aan het denken voor er spitsstaartamadines bij te zetten, maar ik heb gelezen dat die best agressief kunnen zijn. Nu moet ik zeggen dat ik vooral met de patrijzen en duiven probeer te kweken, maar de tropen krijgen ook hun kansen. Dus als ik bijvoorbeeld een nestje wevers zou kunnen kweken heb ik geen zin dat ze worden afgemaakt nadat ze uitvliegen. Zou dit gaan, of is de spitsstaartamadine geen vogel voor de gezelschapsvoliere?

spitsstaarten hebben bij mij nooit aggressief gedaan, dus als je het mij vraagt lijkt het me geen probleem. Ik vind het leuke vogels, maar misschien denken anderen daar anders over. Maar als jij ze leuk vind zal ik het gewoon proberen

Opmerking

Nog nooit problemen gehad met mijn spitsstaarten zelfs niet toen ze een nest hadden. Ik vind prachtig vogeltje helemaal niet aggressief, past goed in een gemengde voliere.
      Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

Opmerking

Die kunnen er gewoon bij in.
        Helemaal in zo'n grote ruimte, dan gaat dat prima.

Opmerking

Hallo Kevin. Spitsttaarten gaan heel goed samen met andere vogels in een gemengde voliere. Geen agressieve ervaringen. Gewoon proberen en veel succes.
          Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Ik heb ze er ook in zitten leuke mooie vogels,bij ons zitten ze de hele dag te knuffelen en doen ze niemand iets Echt doen zijn hele leuke vogeltjes

Opmerking

Ook ik heb geen problemen qua agressie gehad. Wel liet ik de jonge spitstaarten tamelijk lang in de voliere. Ook toen andere vogels nog nesten hadden. De jonge spitstaarten gingen echter slapen in de nesten (met eieren en/of jongen) van andere vogels en verstoorden deze zo.
              Mijn advies is om zelfstandig etende jongen uit de voliere te halen.
              www.vogeltuin.webnode.nl

Opmerking

Nu ik dat allemaal hoor denk ik dat ik me ze wel eens ga aanschaffen. Maar ik houd de tropen graag in groepjes, gaat dat met deze soort? Want in dat boek staat dat ze tegen soortgenoten uitgesproken agressief zijn, en ook tegen verwante soorten als gordelgrasvink en maskeramadine. Klopt dit dan wel, of is dit ook 'zever'?

Opmerking

Agressief of niet hangt ook van de ruimte af. In een hok van 1 bij 2 zullen ze agressief zijn tegen elkaar. In de rumte die jij hebt, kun je heel goed een flinke groep samenhouden.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

klopt wat ton zegt, maar het hangt er ook vanaf of het een "familie" is of allemaal onverwante koppels. Wel zijn de spitsstaarten agressief tegen gordelgrasvink, daar moet je ze niet samen mee houden.

Opmerking

Verschillend,

Bij mij zijn spitsstaarten onderling in een voliere nog wel eens agressief geweest. Maar het gaat ook heel vaak goed.
                      Wat een leuke hobby hebben wij toch!

Opmerking

Gaat het wel met maskeramadines?

Opmerking

Bij mij ging het niet...
                          Wat een leuke hobby hebben wij toch!

Opmerking

Working...
                          X