Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rare finch conservation group

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Rare finch conservation group

Op dezelfe tijd dat Mike Fidler en een groep enthousiasten in Australie de "Safe the Gouldian Fund" oprichten, was er een groep enthousiasten in Zuid Afrika die dezelfde voornemens hadden met betrekking tot zeldzame tropische vogels op het Afrikaanse continent.
    Tijdens mijn jongstleden gehouden vogeltour in Zuid Afrika kwam ik in contact met leden van deze groep; en in het bijzonder met Eelco Meyjes. Eelco is de woordvoerder en mede oprichter van deze groep. Een eerste generatie Afrikaner geboren uit Nederlandse ouders had hij al gauw in de gaten dat ik Engels sprak met een Nederlands accent.
    Ik heb toegezegd het website van deze groep in de komende maanden in het Nederlands te vertalen. Dezelfde toezegging hebben mensen uit andere landen gedaan zodat het website meertalig zal worden.
    Intussen wil ik hier uw aandacht vestigen op deze groep en hun doelstelling.

Het website is: www.rarefinch.wordpress.com

In eerste instantie heeft deze Afrikaanse conservatie groep zich gericht op de Shelley's Crimsonwing - Cryptospiza shelleyi.

Bezoek aub dit website en steun dit doel.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Mooie doelstelling Kees.
    Die bergastrilde was al zeldzaam in de tijd dat er nog volop gevangen werd.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Mooi initiatief zeg.

Ik heb 5 dvd's van Eelco Meyjes. Zijn erg leuk en leerzaam.

Opmerking

Meer gorilla's - minder astrildes?

De laatste cijfers voor de gorilla's in Uganda zijn net gepubliceerd en ze zijn in aantal vermeerderd. Mischien slecht nieuws voor onze Shelley's crimsonwing. Voor het laatste nieuws zie het website www.rarefinch.worldpress.com

Fase twee van de veld onderzoeken in de Bwindi Impenetrable National Park and the Mgahinga Gorilla National Parks in Uganda zijn nu compleet and de Rarefinch conservatie groep moet meer geld inzamelen om verder werk te ondernemen in Rwenzori Mountain National Park in Uganda .

Het risico om veld onderzoeken te gaan doen in Rwanda and de Democratische Republiek Conga zijn op dit moment te gevaarlijk om te ondernemen.

Bezoek dit website om meer te leren.

Opmerking

Ik denk niet dat een diersoort een andere uitmoordt, dat doen alleen mensen...
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

Laatste nieuws

Klik even op de link voor het laatste nieuws. Er is tevens een nieuwe foto van de Shelley's opgedoken.

The official blog helping threatened finch species in Africa plus other parts of the world

Opmerking

Working...
            X