Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goulds kale kop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• goulds kale kop

De vraag zal vast al wel eerder gesteld zijn, maar ik heb twee goulds met een kale kop, die er maar niet vanaf lijken te komen. Andere goulds hebben er geen last van, andere vogels ook niet.
    Iemand een idee wat het kan zijn. De vogels zitten nu op 11 graden, hebben ook al wel iets kouder gezeten en komen uit buitenvoliere

reactie

Zijn het popjes misschien? Met deze temperatuur zal het wel niet van driftige mannetjes zijn denk ik.
    Misschien zijn het mijten, kale kopjes dun insmeren met zuurvrije vaseline tot er weer stoppeltjes tevoorschijn komen. Eventuele mijnten verstikken op deze manier.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

er kunnen zoveel oorzakken zijn voor kale koppen .
      nog niemand is er in feite achter waar het aan ligt .
      gelukkig heb ik er nog geen last van gehad .
      maar je kunt het wel proberen met zuurvrije vaseline in te smeren of wel baby olie kan ook .
      oorzaak zal nog een lange zoektocht worden denk ik wat het precies is

Opmerking

Deze vraag is inderdaad al vele malen gesteld even kijken in de zoekfunctie "kale koppen goulds"

Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Het zijn juist de mannen die er last van hebben, de poppen niet, of in mindere mate.

Als het mijt is, kan het dan kloppen dat alleen sommige vogels het hebben, maar niet allemaal?

Opmerking

Ik heb inderdaad even gezocht op andere topics, er staat al veel over geschreven.

Kon de zoekfunctie eerst niet vinden.
            Ik ga eens proberen met een druppeltje ivermectine in de nek.

Opmerking

Het kan ook een andere oorzaak hebben.

Ik heb het zelf vorig seizoen gehad.
              Alles Goulds kregen kale koppen en ze bleken geen kopmijt te hebben.
              Ze waren kwiek en kerngezond.

De daarop volgende rui-periode kwamen alle veren gewoon weer terug.

Het kan ook te maken hebben, met een soort erfelijke kwestie, zodat de nakomelingen ook vatbaar zijn voor kale koppen. Deze vogels moet je dus niet inzetten voor de verdere kweek...

Succes! Ik weet hoe ergelijk het is, je vogels zien er niet uit met die rare kale koppen..

Mvgr. Martijn
              Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

Working...
              X