Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dit voldoende?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Is dit voldoende?

Ik wil graag jullie mening over de voeding die ik mijn vogels geef tijdens de winter.
    Ik wil weten of dit voldoende is voor hen om te herstellen van de broedperiode en of ze weer voldoende energie opdoen voor de komende periode. Ik heb een buitenvlucht met nachthok en plaats begin april de nestkastjes. Deze blijven hangen tot eind augustus, begin september.

Ik wil er wel bij zeggen dat ik in aanloop naar de broedperiode de voeding opvoer.

Ik geef nu, tropisch zaad, voor de kapoetsen hun eigen zaad, grit, maagkiezel, sepia, 3 keer per week orlux krachtvoer, 2 keer per week universeel, nu 1 keer per week eivoer met spirulina, 1 keer kiemzaad, 1 keer groente en fruit. Groente bestaat uit boerenkool, broccoli, witlof, komkommer, appel, granaatappel hierin varieer ik.

in aanloop van het broedseizoen geef ik vaker eivoer en universeel. Ik geef dan 2 keer per week kiemzaad en 2 keer per week groente en fruit. Ik probeer hiermee de "rijkere" seizoenen een beetje mee na te bootsen.

Ik ben benieuwd naar jullie mening en denk wel het een en ander te leren van jullie ervaringen.

Niet onbelangrijk. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar jullie mening en ervaringen. Ik heb geen problemen met de vogels, die doen het prima momenteel.

Bvd
    Kornelis

een dikkke 9.5 alleen waar is het water/badwater??

Opmerking

Water geef je ze toch altijd maar badwater zou ik nu niet doen in de winter.

Opmerking

Klinkt als een prima volledig menu, niets mis mee. Een mooi voorbeeld voor anderen zelfs.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

Mooi.
          Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben benieuwd naar wat jullie geven voor krachtvoer bijvoorbeeld. Of aan groente en fruit.

Gr Kornelis

Opmerking

Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

welke

Ton, welke kruiden groeien er bij jou in de voliere ? ik ben ook van plan om dat te gaan doen.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ton was me net voor.
                Ik wilde ook graag weten welke kruiden je in je voliere plant.
                Lijkt mij namelijk ook wel wat om dat te gaan doen.

Opmerking

hier 3 soorten munt, peterselie (wordt veel van gegeten), oregano (idem), bieslook en soms basilicum, maar dat is altijd zo weg, kennelijk erg lekker.
                  De munt wordt vanzelf een stevige plant, net als de peterselie.
                  De oregano vervang ik regelmatig als die te kaal is.

Munt heeft als bijkomend voordeel dat muizen niet van de geur houden en alle beetjes helpen tegen die monstertjes.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

beter weer

bedankt voor je antwoord, nu maar even wachten tot het wat beter weer word om te planten.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                      bedankt voor je antwoord, nu maar even wachten tot het wat beter weer word om te planten.
                      Sluit ik me geheel bij aan

Gr Kornelis

Opmerking

Working...
                      X