Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over broedende goulds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Vraagje over broedende goulds

Mijn goulds hebben drie jongen en zorgden er in het begin allebei goed voor. Alleen heb ik nu het idee dat ze ze minder voeren. Ook zitten ze er 's nachts niet meer op. Het is voor de goulds het eerste broedsel en voor mij is het ook allemaal nieuw. Ik geef ze zaadmengsel voor tropen aangevuld met eivoer en af en toe een stukje tosgierst. Ze zitten in een broedkooi.
    De jongen zijn nu 12 dagen oud. Kunnen ze zichzelf dan al een beetje warmhouden?

Hallo,
    de ouders gaan er na de 8 0f 9 nacht s,nachts niet meer terug naar het nest de jongen kunnen zich zelf dan wel warm houden, als er maar 1 jong was zou het moeilijk worden.
    kijk is op deze site daar staat vrijwel alles over de gould

m.vr.gr. Harry
    m.vr.gr. Harry

Opmerking

Geef je ook levend voer in de vorm van pinkies en buffalowormen om de jongen mee te voeren?

Mijn eerste nestje werd in de steek gelaten door gebrek aan dit.

Sommige kwekers lukt het zonder levend voer jongen op stok te krijgen, bij mij niet.

Of bloedluis in het nest kastje, de jongen worden leeggezogen en worden steeds bleker en de ouders gaan niet meer op het nest.
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Hallo,
        ik ben een gouldkweker en heb nog nooit levend voer gegeven aan mijn goulds
        en dat gaat ook prima als ze het niet kennen eten ze het ook niet Ik doe wel gekookt zaad door het eivoer en daar zijn mijn goulds gek op.

m.vr.gr. Harry
        m.vr.gr. Harry

Opmerking

Ik heb net nog even gekeken en de kropjes leken wel op springen te staan zo vol zaten ze, dus ik denk dat het wel goed zit met het voeren.
          Ik heb op dit moment ook een nestje met 3 jonge spitstaarten. Die zijn rond dezelfde tijd uitgekomen. De groei van die twee verschilt best wel. De goulds blijven vrij lang kaal, terwijl de spitstaarten al bijna gelijk een beetje dons krijgen. Ook zitten de spitstaarten 's nachts altijd op het nest. Zijn ook zogenaamde nestslapers geloof ik.
          Het is een leven van jewelste als ze beiden aan het voeren zijn.
          In ieder geval bedankt voor de informatie.

mvg, Wietze

Opmerking

wij hebben ook nooit levend voer gegeven en ze werden er allemaal groot door alleen maar zaad en eivoer
            Don't judge me. You only see what i choose to show you.

Opmerking

Opmerking

Working...
              X