Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cubavinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Cubavinken

Hallo iedereen,

ik sta op het punt om een koppel cubavinken te kopen, maar ze komen uit 2008. Ik vroeg me dus af hoe oud deze vogels worden, want ik wil ze natuurlijk wel lang hebben. Ook vroeg ik me af hoe hoe veel ik zou moeten betalen voor zo'n koppel uit 2008, want als ik zoek via marktplaats bijvoorbeeld dan krijg ik prijzen van jonge koppels, of maakt dat niet uit?

Kunnen jullie mij daar iets over vertellen?

Uit 2008 is een prima leeftijd, dan zijn ze geschikt om te kweken. Ze kunnen makkelijk 7 of 8 jaar oud worden.

Veel plezier met deze kleine druktemakertjes.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

bedankt voor de snelle reactie!

Opmerking

Hoe veel vraagt de verkoper dan voor het koppel uit 2008?
        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Het is een advertentie van marktplaats, en er staat bieden vanaf 50 euro bij.

Opmerking

50 euro is een mooie prijs voor koppel van 2008, probeer het.
            Groeten Michael

Opmerking

oud koppel

persoonlijk zou ik een koppel uit 2008 nooit kopen en liever een jong stel kopen wie weet hoeveel nestjes de pop al heeft groot gebracht, dan liever een jong koppel en zeker weten dat de pop niet uitgelegd is.
              prijs voor een koppel hier in de winkels rond de 70 euro dus 50 euro bij partuclier is vrij veel.

Opmerking

Ik zou het ook proberen, wat Ton zegt een prima leeftijd.
                Mijn pop komt uit 2007 en brengt elk jaar 3 nestjes groot.
                Wat Lambert zegt is natuurlijk juist, je weet niet hoeveel er mee gekweekt is. Daarom zou ik ze enkele maanden apart zetten (als je die mogelijkheid hebt) zodat je zeker weet dat de pop een goede rustperiode krijgt.
                Succes ermee.
                groetjes
                Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

ik vind 50 euro niet veel voor een koppel cuba's er word vaak veel meer voor gevragen.
                  meestal zitten de prijzen op zo'n 30 a 40 euro per stuk(man of pop).
                  wat betreft de leeftijd ik vind ze zeker niet te oud,als je ze te jong koopt heb je kans dat je de pop de eerste tijd nog niet kunt gebruiken voor de kweek omdat ze te jong is.

Opmerking

ik sluit mij volledig aan bij Josmo. Plus met een jong koppel heb je ook nog de kans, dat je het 1e nest verspeeld, omdat ze nog te onervaren zijn.
                    Vogels van 2008, van deze soort, is een prima leeftijd voor de kweek!!!

Verder is de prijs totaal niet duur!!!
                    De prijs voor een koppel, bij de particulier ligt ongeveer rond de 70 euro, in de winkel ligt die 10 a 15 euro hoger ongeveer.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn mening.

Mvgr. Martijn
                    Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

Zou ook voor de wat oudere vogels gaan (2008).

Heb dit jaar mijn koppel van 2007 voor 70 euro verkocht en die deden het ook nog prima, dus als je ze kan krijgen voor 50 is dat een goede deal.
                      Groeten Michael

Opmerking

Heel erg bedankt voor jullie meningen. Ik heb hieruit begrepen dat 50 euro dus niet erg duur is voor een koppel, en dat 2008 eigenlijk wel een goede leeftijd is. Dan kan ik dus overgaan tot aanschaffen, als de verkoper tenminste reageert (A)

Opmerking

Working...
                        X