Mededeling

Collapse
No announcement yet.

het is weer zo ver

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Dat duurde wel een weekje voordat dat idee opkwam

Hier in Zeeland was het vannacht rond het vriespunt denk ik, ik heb een raamthermometer en die stond op 1,4 maar ik denk dat ik er wel een graadje af kan trekken vanwege warmtestraling van mijn huis, in het nachthok bleef het 7.

Het gekke bij mij is dat de tropen, japanse Meeuwtjes, diamantvinken, buiten in hun nestje slapen en niet in het nachthok maar ze doen het goed. Ook de RoulRoul haan slaapt nog steeds in zijn boom buiten en de kwartels daaronder onder een dakpan.
    Voor de rest alle kanaries en parkieten binnen sinds het kouder is geworden.

Groet Dree

Opmerking

bij mij in de schuur is het nu 15 graden dag en nacht met deze temp, komen mij tropen de winter wel door

Opmerking

ik laat mijn vogels nu gewoon binnen in een tochvrij nachthok. de kanaries, zebravinken en jappanse meeuwen hebben naar mijn idee nog niet heel veel last van de kou. de jappanse meeuwen gaan met zen 4tjes bijelkaar zitten en de rest van de vogels gaat ook lekker knus bijelkaar zitten

de 2 chinese dwergkwartels slapen ook lekker met zijn tweetjes onder dakpan in het nachthok.
        ik zit er wel over te denken om ook een vorstbeschermer of kachel te plaatsen.

ik heb mijn goulds vorige week al naar binnen gehaald die staan nu lekker warm in huis.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door maronka
          Okay, voor voorlopig een "kastje" van dun gaas erom heen gemaakt, altijd beter dan rechtstreeks op de kachel zitten.
          Later een betere oplossing bedenken.
          Pfffttt.. dit had ik niet verwacht, hopen dat het nu goed gaat.
          Dat is de gemakkelijkste en mischien ook wel de beste oplossing ,maar dan steviger gaas gebruiken.

Opmerking

Bij een klein kacheltje aan de muur (zoals de foto hier boven) kun je er een vierkant van 4 plankjes omheen maken en dan de voorkant van gaas. Zorg er dan wel voor dat de bovenste plank een cm of 20 boven het kacheltje zit, omdat de warmte uit de bovenkant van de kachel komt.
            De bovenste plank zal wel iets warm worden maar absoluut niet heet, daar kunnen ze dus gewoon op zitten. Bij mij zat die plank dan helemaal vol met vogels, lekker warm voor ze.

Bij een kachel op de grond doe je precies hetzelfde alleen bedek je dan de bovenkant met gaas zodat de warme lucht omhoog kan stijgen.

Opmerking

Working...
            X