Ik heb de ervaring dat veel vogels bij de particulier duurder zijn dan bij een handelaar.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
diamantvinkjes
Collapse
X
-
Je hebt inderdaad particulieren die belachelijk veel geld vragen. Ik kan ook redelijk geprijsde vogels bekomen bij een handelaar in de buurt. Dit omdat ik hier maandelijks al mijn inkopen ga doen en als "vaste" klant liggen de prijzen lager dan voor een toevallige passant.
Ook is er de kwestie welke kwaliteit zoek je bij de particulier. Mensen die al jaren naar een "ideale" vogel gaan ook prijzen naar hun werk.
Maar ik ben al met enkele kwekers in contact gekomen waar ik de inkoopprijs van de handelaar aan hen betaal. Ook al enkele vogels gratis gekregen of met een afspraak (een vogel halen maar zij krijgen uit de eerste nest twee vogels naar keuze).
misschien proberen met een kweker in contact te komen en daar twee "mindere" vogels van kopen.
Ik kan je niet helpen omdat ik pas start met deze soort
Dus gewoon wat rondkijken waar je de beste koop kan doen
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door AnimalIk heb de ervaring dat veel vogels bij de particulier duurder zijn dan bij een handelaar.
Ieder zijn ervaring .
Als je vogelmarktplaats en marktplaats in de gaten houd kun je wel eens vogels tegen komen voor een leuk prijsje.
Wat ik zelf doe is alle email adressen bewaren van kwekers etc zodat jezelf een aardig netwerk opbouwt.
Zit je ook bij een vogelvereniging bij jouw in de buurt? Vraag hier eens naar kwekers. Er zijn hier vast mensen die je wel willen helpen en vast niet de hoofdprijs vragen.
Even terugkomend op je topic, diamantvinken vredelievend of niet. Dan baal ik ervan dat ik de pech had niet zo'n vredelievend koppel te hebben getroffen. Ik vind het erg leuke en mooie vogels.
Hopelijk vindt je een mooi koppel en beleef je er veel plezier van.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking