Hallo collega kwekers,,ik kom bij jullie met een vraag.Ik kweek al jaren goulds maar altijd wildkleur.Nu heb ik vandaag een blauwe pop gekocht en heb er eigenlijk geen blauwe man bij.Ik heb diverse mannen zitten gele,, groene zwart rood en oranje kop maar weet niet zo goed met welke ik het beste kan proberen te koppelen,hebben jullie ervaring zou ik dat graag delen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Blauwe Gould Pop
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Arjan JLDie kan je nu koppelen met een wildkleur krijg je splitvogels die je volgend jaar kan koppelen tegen een blauwe. of je zou er nu een wildkleur split voor blauw bij moeten zoeken.
mvg Arjan
Ja ik denk voor nu dat ik probeer een blauwe man te vinden of een goene split van blauw dan nog even geduld hebben.Toch bedankt.
Opmerking
-
Raar dat er nog niet veel gereageerd is.
Maar er is al vaker over geschreven dat blauw op blauw kleinere zwakkere jongen geven.
Ik doe het zelf wel omdat mijn ouder koppel beiden zeer fors zijn. En ikzelf heb er nog
nooit problemen mee gekent maar ik speel ook geen TT.
Ik weet niet hoe fors jou pop is, en omdat je nu geen blauwe man hebt zou ik er toch
een forse wildkleur man opzetten. Maar dat is mijn idee
Opmerking
-
Ik zou een wildkleur split blauwe man tegen de pop zetten.
En dan eventueel nog een blauwe gould x een split blauwe erbij nemen.
Dan kun je eventuele blauwe en split blauwe jongen weer onverwant maken.
En als je blauw x blauw wilt kweken moet je er inderdaad voor zorgen dat je 2 grote vogels hebt.
Opmerking
-
Hallo Pama,
ik zou er een forse wildkleur man of forse wildkleur-split blauwe man opzetten.
Als je een goede lijn blauwe mutanten wil opbouwen, is het Essentieel!!! dat je er ook een goede lijn wildkleuren naast hebt. En dan bij voorkeur de Zwartkop. Zodat, je altijd qua tekening en vorm/formaat, kan terugvallen op wildkleuren cq splitten.
Maar zoals aangegeven kan je ook een gele er tegenover zetten, mits deze fors van formaat is. Mutanten x mutanten geeft op een gegeven moment altijd kleine en smalle vogels...
Mvgr. MartijnMet vriendelijke groet,
Martijn Schaufeli
Opmerking
-
blauw of split
hallo
ik zou een goede wildkleur en dan een zwartkop ertegen zetten,dan kweek je gelijk je eigen bij u geboren vogels erin en je weet 100 procent zeker dat ze allemaal split zijn.
en als je er een koopt moet je het maar afwachten.
en ook letten op het blauwe kopbandje dat nog al eens een keer smal word.
mvg wim
Opmerking
-
beste is een split voor blauwe en een forse zou ik nemen om goede mooie kwaliteit vogels te krijgen
ik heb vorig jaar geel op blauw gezet
en nu zet ik de gele de split voor blauw dus op blauw .
ook heb ik wildkleur op blauw gezet zodat ik spliten krijg die nu deze kweek op blauw gezet worden .
in feite kun je alle kanten op als je 2 hele forse blauwe hebt zou dit ook nog gaan maar zijn ze klein van formaat ik zou ze dan niet op elkaar zetten maar oke dat is mijn mening hierover .
maar pas op voorouders kunnen nog makkelijk andere kleuren geven
zo kreeg ik van 2 wildkleuren zwartkop 2 grijskoppen terwijl ik zelf geen grijskoppen heb .
een gould kan je vaak verassen dat is juist wat ik leuk vind aan de goulds
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking