Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveelheid Levend voer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Hoeveelheid Levend voer

Hallo iedereen,

ik heb een vraagje over de hoeveelheid levend voer die je dient te geven tijdens de opfok van de jongen?

Ik heb op dit ogenblik jonge blauwfazanten en ik verstrek ze, naast eivoer gemengd met insectenpatee, ook levende en bevroren buffalowormen en bevroren pinkies.

Nu is mijn vraag, wat is een beetje de maatstaaf voor 1 koppel met jongen, voor het geven van de Hoeveelheid levend voer???

Mvgr. Martijn
    Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Hallo Martijn,

Als ik jonge vogels heb geef ik ze zoveel buffelo's als ze op kunnen.
    Dit betekent 2 soms 3 eetlepels per dag. Meestal heb ik meerdere jongen tegelijk zitten omdat ik een grote voliere heb. Ik weet niet af jij ze per koppel hebt zitten, dan is mijn hoeveelheid natuurlijk veel te veel. Als ik jouw was zou ik ze een koffielepeltje geven en dan kijken hoe lang ze er mee doen. Jonge vogels hebben er best wel veel nodig vooral blauwfazantjes.
    Even terzijde, hoe gaat het met je druppelastrildes?
    groetjes
    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Wel handig als je even meldt om wat voor vogels het gaat, jonge struisvogels eten iets meer dan goudbuikjes bijvoorbeeld.

Bij kleine tropen geef ik altijd onbeperkt buffalo's en een paar meelwormen per dag. Voor sommige soorten ook 2 of 3 wasmotten per koppel.
      Daarnaast universeelvoer en eivoer.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Beste Ton, volgens mij heb ik erbij gezet dat ik jonge blauwfazantjes heb....
        Maar bedankt voor je reactie!

Hey Loodje, ja ik heb ze apart per broedkooi, alles heeft nu eieren en/of jongen, heb jonge 3kleur P.A. , Emblema Picta's, Forbes P.A., Blauwfazanten en Goulds. Dus ik mag niet klagen!

Die rode druppels is geen soort voor mij, bloedmooi om te zien, maar qua gedrag niet mijn soort. Als het goed is, heb ik ze morgen geruild tegen een koppel purpergranaat astrildes, welke qua gedrag meer op mij aanspreken. De druppels komen terecht bij een echte liefhebber, welke zelf ook al verscheidene koppels heeft en Ned. Kampioen ermee geworden is...

Mvgr. Martijn
        Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

Oeps... inderdaad, het stond er keurig bij. Geen idee hoeveel een struisvogeljong eet toevallig?
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

Hahahah,geen idee... maar ik denk niet dat ze genoeg hebben aan een paar meelwormen en 1 a 2 wasmotten
            Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

Zo.. een koppel purpergranaatastrilde is ook niet mis hoor.
              Hoop dan voor je dat de ruil door gaat, succes ermee.
              groetjes
              Heidi

Opmerking

Loodje,

ja, de ruil is doorgegaan, en diegene is helemaal blij met het koppel en ik met de Purpers!! Dat is toch mooi, dat je zo kan ruilen, als liefhebbers onder elkaar!

Mvgr. Martijn
                Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

Fijn voor je Martijn. Idd. geweldig als je elkaar op deze manier kunt helpen.
                  Bij mij was de man van m'n goudbuikje dood gegaan. Ik heb toen een ruil gedaan met een van mijn kapoetsensijsjes. Nu heb ik weer een koppeltje goudbuikjes. Als we op deze wijze elkaar kunnen helpen.....
                  Succes met je purpergranaatjes.
                  groetjes
                  Heidi

Opmerking

Ja idd, dat is het mooiste he! Als je elkaar als liefhebbers onder elkaar, zo van dienst kunt zijn

Hoe gaat het met jouw vogels? En heb je nog wat jongen gekweekt?

Mvgr. Martijn
                    Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

Hallo Martijn,

Mijn kapoetsensijsjes en cubavinkjes hebben het ontzettend goed gedaan dit jaar. Ook een paar loodbekjes gekweekt en 1 gouldje. Ha, die gouldjes, dat ging dus niet zo best, maar voor mij is dit het eerste jaar dat ik deze vogeltjes heb, dus misschien dat het volgend jaar beter gaat.
                      Dank je voor je belangstelling.
                      Hoop dat het bij jouw ook goed gaat.
                      groetjes
                      Heidi

Opmerking

Oke!! Leuk om te horen!
                        Kweek je in de zomer periode dan?

Bij mij gaat het ook prima! Ik mag niet klagen. Ik ben nu bezig met de kweek en hebt tot nu jonge goulds,3 kleur papegaai amadines, forbes papegaai amadines en eieren van de emblema picta's en blauwkopblauwfazanten ( 1e nest van de blauwkop fazanten, heeft het niet gered helaas) Maar zoals ik al zei, mag ik totaal niet klagen...

Gr. Martijn
                        Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

Hallo Martijn

Ik kweek binnen. Ik heb een grote voliere en een kleinere. Geen broedkooien.
                          Omdat ik binnen kweek, heb ik het hele jaar door jonge vogels. Vorige week is er nog een nestje kapoetsen uitgevlogen die in de grote voliere zitten.
                          De sijsjes uit de kleine voliere hebben hun laatste nestje in augustus gehad.
                          En zo hetzelfde met met andere vogels. Erg leuk om te zien al die jonge vogeltjes. Ik ben er super tevreden over.

Fijn dat jij ook tevreden bent met jouw vogels.
                          En nu maar hopen dat de purpers het ook gaan doen.
                          groetjes
                          Heidi

Opmerking

Working...
                          X