Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kortstaart papegaaiamadines

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kortstaart papegaaiamadines

Is er iemand die ervaring heeft met het kweken van deze soort?
    Ik heb al gezocht op het forum maar kan er eigenlijk maar weinig over vinden.

Ik kweek al een aantal jaar met papegaaiamadines
    -roodkoppapegaaiamadines; zeegroen bont, zeegroen pastel, wildkleur en wildkleur bont
    -driekleurpapegaaiamadines; wildkleur, bont en zeegroen
    -en een koppel coloria's, deze zijn inmiddels weer verkocht, deden niks.

Sinds afgelopen zomer ben ik in het bezit van 6 koppels kortstaarten van 3 verschillende kwekers, ik kan dus mooi onverwant doorkweken bij eventuele jongen. Ze zitten in grote broedkooien van 100x40x40

Ik ben een maand geleden begonnen met het broedseizoen en 4 koppels hebben een nest gebouwd. 1 koppel heeft 4 eitjes gelegd, helaas onbevrucht.

Daarom mijn vraag of er iemand is die ook met kortstaarten kweekt en informatie over deze vogel heeft, en dan vooral over het kweken van deze soort.

Alvast bedankt.

Zijn jouw koppels Peals natuurbroed?

Weet van een vriend van mijn die ze heeft gehad dat veel vogels onder de Japanse meeuwen vandaan komen.

En zelf niet echt weten hoe zelf te broeden/opvoeden van jongen.
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

2 koppels zijn natuurbroed en 4 koppels waarschijnlijk niet.
      Ik heb nu alle 4 de natuurbroed vogels tegen een 'japanse meeuwen broed'' vogel gezet, dan zit er bij 4 koppels dus in ieder geval 1 natuurbroedvogel.

Ik ga het gewoon proberen om er mee te kweken en mocht het niet lukken in de kooien doe ik ze in het voorjaar allemaal in de voliere.

Opmerking

Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Natuurbroed x "JapansemeeuwenBroed" zal prima gaan. Ik zou zelf gewoon de koppeltjes bijelkaar laten:

JmBroed x JmBroed en natuurbroed x natuurbroed

Heb vaak gemerkt dat het weinig uitmaakt. Ze willen of ze willen niet. Wat wel belangrijk is dat je ze
          NIET teveel dierlijke eiwitten geeft en erg oppassen met eivoer ( beiden beperken tot het absolute minimum ).

Ikzelf zou ze maar een enkele buffalow worm per week geven en heel weinig eivoer. Als er jongen zijn nog
          steeds weinig geven.....heel belangrijk om dan niet enthousiast te worden. Voor je het weet laten ze de boel
          in de steek om opnieuw te beginnen.

Vaak raken ze door dierlijke eiwitten TE broeddriftig waardoor er niets gaat gebeuren / alles mislukt.
          Dit geldt voor heel veel tropen.
          Pieter G. van der Ploeg
          Kweeknummer - 6NUM
          E - pgvdploeg @ gmail.com

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
            Maar als ik op je fotoalbum bij je broedkooien kijk ziet ik alleen maar hokjes van 40x40x40. Ik denk dat het lastig gaat worden qua ruimte.

Wie weet lukt het jou wel.

Dat zijn m'n oude broedkooien, heb inmiddels kooien van een meter lang.

De man waar ik een paar koppels van gekocht heb gaf helemaal geen levend voer en kreeg de jongen zo groot dus ik wil het als het even kan ook zonder levend voer proberen.

Hopen op een beetje geluk dan maar

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
              hallo,

ik begrijp het niet goed, je gaat de voeding aanpassen maar tegelijkertijd verander je de samenstelling van de kweekkoppels,(natuurbroed) enkel en alleen om (zogezegd) meer jongen te krijgen, dit noem ik experimentelen, is voor niks goed,
              Helemaal mee eens. Niet doen. Als ze goed accoderen...mooi samen laten.

Wat ook mooi zou zijn: zet ze allemaal in een vlucht en laat ze zelf een partner uitzoeken ( als dat nog niet is gebeurd ). Werkt altijd
              Pieter G. van der Ploeg
              Kweeknummer - 6NUM

Opmerking

owja.....als je veel jongen op stok krijgt....laat het mij dan even weten.
                Ik ben al maanden op zoek naar een losse pop
                Pieter G. van der Ploeg
                Kweeknummer - 6NUM

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                  hallo,

ik begrijp het niet goed, je gaat de voeding aanpassen maar tegelijkertijd verander je de samenstelling van de kweekkoppels,(natuurbroed) enkel en alleen om (zogezegd) meer jongen te krijgen, dit noem ik experimentelen, is voor niks goed,
                  Aan de voeding heb ik niks aangepast, bij de kwekers waar ze vandaan kwamen kregen ze ook geen levend voer dus daarin is er niks veranderd.
                  Het samenstellen van deze koppels heb ik gedaan om zoveel mogelijk natuurbroed vogels te krijgen. Het zijn allemaal vogels van afgelopen jaar die nog nooit een nest hebben gehad, dus geen vaste kweekkoppels. (bij de kwekers zaten ze gewoon allemaal bij elkaar in een kooi, dus er waren nog geen koppels gevormd)

Op dit moment heb ik geen vlucht tot mijn beschikking maar mocht het niks worden gaan ze in het voorjaar met z'n allen de voliere in, met allemaal een kleurring om en dan maar afwachten wat er gebeurt.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door pgvdploeg
                    owja.....als je veel jongen op stok krijgt....laat het mij dan even weten.
                    Ik ben al maanden op zoek naar een losse pop
                    Als ik een losse pop heb zal ik het je laten weten

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Patriick
                      Als ik een losse pop heb zal ik het je laten weten
                      Dan kom ik gelijk bij je langs voor de pop en koffie
                      Regel ik de gevulde koeken!
                      Pieter G. van der Ploeg
                      Kweeknummer - 6NUM

Opmerking

Een gevulde koek op z'n tijd is niet verkeerd