Is er iemand die ervaring heeft met het kweken van deze soort?
Ik heb al gezocht op het forum maar kan er eigenlijk maar weinig over vinden.
Ik kweek al een aantal jaar met papegaaiamadines
-roodkoppapegaaiamadines; zeegroen bont, zeegroen pastel, wildkleur en wildkleur bont
-driekleurpapegaaiamadines; wildkleur, bont en zeegroen
-en een koppel coloria's, deze zijn inmiddels weer verkocht, deden niks.
Sinds afgelopen zomer ben ik in het bezit van 6 koppels kortstaarten van 3 verschillende kwekers, ik kan dus mooi onverwant doorkweken bij eventuele jongen. Ze zitten in grote broedkooien van 100x40x40
Ik ben een maand geleden begonnen met het broedseizoen en 4 koppels hebben een nest gebouwd. 1 koppel heeft 4 eitjes gelegd, helaas onbevrucht.
Daarom mijn vraag of er iemand is die ook met kortstaarten kweekt en informatie over deze vogel heeft, en dan vooral over het kweken van deze soort.
Alvast bedankt.
Ik heb al gezocht op het forum maar kan er eigenlijk maar weinig over vinden.
Ik kweek al een aantal jaar met papegaaiamadines
-roodkoppapegaaiamadines; zeegroen bont, zeegroen pastel, wildkleur en wildkleur bont
-driekleurpapegaaiamadines; wildkleur, bont en zeegroen
-en een koppel coloria's, deze zijn inmiddels weer verkocht, deden niks.
Sinds afgelopen zomer ben ik in het bezit van 6 koppels kortstaarten van 3 verschillende kwekers, ik kan dus mooi onverwant doorkweken bij eventuele jongen. Ze zitten in grote broedkooien van 100x40x40
Ik ben een maand geleden begonnen met het broedseizoen en 4 koppels hebben een nest gebouwd. 1 koppel heeft 4 eitjes gelegd, helaas onbevrucht.
Daarom mijn vraag of er iemand is die ook met kortstaarten kweekt en informatie over deze vogel heeft, en dan vooral over het kweken van deze soort.
Alvast bedankt.
Opmerking