Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nest

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Nest

Hallo,

Mijn blauwkop blauwfazanten hebben ondanks het gerantsoeneerde voedselaanbod toch een nest gebouwd en er ligt al een eitje in. Ik heb het vermoeden dat de tweede ook al in aantocht is.

Mijn vraag is wat zal ik doen.
    Ik vind het niet wenselijk dat ze nu broedden met het koude weer. Ik weet dat het wel hun tijd is om te broedden, natuurlijk gezien.
    Moet ik het nest laten zitten en afwachten. Ik ben niet echt geneigd om nu de dierlijke eiwitten te verstrekken die nodig zijn voor eventuele jongen, ik ben namelijk bang dat de rest van mijn vogels ook weer in de broedstemming komen en dat wil ik liever niet. afgelopen zomer hebben ze twee nestjes gehad waaruit niks is gekomen.
    De pop had een tijdje terug legnood daar is ze goed van hersteld. Blijkt nu uiteraard ook wel.

Ze zitten in een gezelsschapsvoliere en hebben een nest gebouwd in de klimop, net onder het invlieggat naar het binnenhok. Dus verplaatsen, of het nou wel of niet een optie is, gaat niet. Als ik het nest eerder had opgemerkt had ik het verwijderd. De andere vogels maken geen aanstalten tot broedden.

Mijn gevoel zegt afwachten en mocht het mislukken dan scheidden, ik geef dan wel levend voer in kleine beetjes als de jongen er zijn, ik laat ze natuurlijk niet moedwillig sterven.

Graag reactie.

Gr

Dat lijkt me ook de beste optie.
    De andere is weghalen met ei en al.
    Niet alleen de kou kan een probleem worden maar ook de lange nachten.
    We zijn nu bijna november, met een beetje pech komt er ras vorst(langdurig)

Opmerking

Working...
    X