Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jongen gaan na 3 dagen dood

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door vogelfreak
    ze zijn geringt van 2009. dus 1 jaar oud lijkt mij...

maar zijn deze vogels wel goed in broedstemming

aangezien je deze vogels kunt kweken in de zomer en in de winter..

ga dat eens na bij de kweker..
    De kweker geeft geen respons. Maar omdat de vogels zelf met de nestbouw begonnen neem ik aan dat ze in broedstemming waren

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vogelfreak
      ze zijn geringt van 2009. dus 1 jaar oud lijkt mij...

maar zijn deze vogels wel goed in broedstemming
      Zoals eerder aangegeven kunnen ze ook veel jonger zijn

Vind het vreemd dat het bij beide koppels niet goed gaat
      Ik begrijp tenminste dat dat het geval is.
      Muizen??
      Hoe zijn de jongen??, de dode??

Opmerking

IK ben geen kweker maar heb al heel wat nestjes van deze actieve vogeltjes in mijn gemengde voliere gehad.
        Het teveel eivoer verstrekken is voor deze vogels funest daar het mannetje hier erg driftig van wordt.
        Ik geef ze oa bruin brood met wat melk, universeelvoer, tropisch zaad en eivoer met mate.
        Het kan ook zijn dat de vogels nog te jong zijn. Heb zelf ook 2 X een"mislukt" nestje gehad omdat het popje nog te jong was maar als ze eenmaal de slag te pakken hebben weten ze van geen ophouden.
        Aan een nestcontrole storen ze zich niet. Wat wel opvalt is dat ze bij mij altijd binnen broeden dus prefereren schijnbaar een wat warmere omgeving hoewel het nu +/- 10 graden is maar ze toch gewoon door broeden.
        Hopelijk heb je hier wat aan en heb je bij de volgende ronde meer succes.

Opmerking

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
            , bewijzen moet je hebben, kan men dit niet voorleggen, gewoonweg niet kopen,

En hoe zou dat bewijs er uit moeten zien??

Opmerking

hallo,

ben je 100% zeker dat het onverwante koppels zijn? volgens je informatie komen ze allemaal van de zelfde verkoper, het is snel gezegd ze zijn onverwant en natuurbroed, bewijzen moet je hebben, kan men dit niet voorleggen, gewoonweg niet kopen,
              ....hebben echt niets te maken met het probleem.

Beide uitspraken zijn gebaseerd op fabels.
              - Niet Natuurbroed vogels voeren evengoed hun jongen op. Totale onzin dus
              - Verwante vogels voeren evengoed hun jongen (al is verwantschap inderdaad niet wenselijk).
              Pieter G. van der Ploeg
              Kweeknummer - 6NUM
              E - pgvdploeg @ gmail.com

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
                Zoals eerder aangegeven kunnen ze ook veel jonger zijn

Vind het vreemd dat het bij beide koppels niet goed gaat
                Ik begrijp tenminste dat dat het geval is.
                Muizen??
                Hoe zijn de jongen??, de dode??
                Van muizen is geen sprake, dan had ik wel muizekeutels gevonden. En voor de zover ik het kon beoordelen hadden de vogels een normale kleur. Maar ja, ik heb ze nog nooit als levende jongen gezien. Ik ben dit jaar pas begonnen met tropen. Na 30 jaar grote parkieten wil ik eens wat anders proberen.

Opmerking

Ik lees dat er veel dierlijke eiwitten gevoerd worden. Stop daar maar mee.
                  Zodra je teveel geeft worden deze vogels te broeddriftig en laten ze vaak
                  hun jongen in de steek om een nieuw nest te bouwen.

Geef ze eens totaal geen dierlijke eiwitten. Alleen wat eivoer, en dan beslist
                  niet te veel. Gewoon een klein portie per dag.
                  Pieter G. van der Ploeg
                  Kweeknummer - 6NUM

Opmerking

Opmerking

Serinus bedankt. De ontlasting van de oudervogels is mooi droog, maar een mestonderzoek is het overwegen waard.

Opmerking

Ikke wel
                        Naast onderzoek van de mest is een geur dan ook vaak een kenmerk.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
                          Hallo,
                          misschien verstandig om eens een mestonderzoek te laten doen van je oudervogels.
                          Dat is inderdaad ook erg verstandig.
                          Pieter G. van der Ploeg
                          Kweeknummer - 6NUM

Opmerking

hallo,

het gaat hem niet over al of niet goed voeren, maar wel over mogelijke oorzaken van sterfte bij jongen dat dit met zich meebrengt, als je zegt dat zijn fabels vogels grootgebracht door pleegouders en of inteelt, wel bekijk dan de medische verslagen van dit jaar bij het kweken van vogels, dan zal je kunnen vaststellen dat er dit jaar opmerkelijk meer jongen zijn gestorven binnen de eerste levensmaand, opmerkelijke is dat het meest voorkomt in broedlijnen waar pleegouders en of inteelt werd toegepast en dit de eerste dagen na het verlaten van het nest, men verwijst naar extra warme periodes waarbij bepaalde ziektekiemen actiever worden en de bovenhand krijgen ten opzichtig weerstand van de vogels, voornamelijk wanneer de stress bij vogels het grootst is bij het uitvliegen van de jongen,
                            Natuurlijk kan het een rol spelen, maar of het dan direct aan de pleegouders te relateren is?
                            Het kan aan zoveel dingen liggen.

Er wordt in deze hobby zoveel aangeklooid met allerleid middelen om de vogels gezond te houden
                            zonder dat men eigenlijk weet waar men mee bezig is.

Vooral "groot" kwekers willen zich hier nog wel eens "schuldig" aan maken. Ze hebben tijdens het
                            hoogtepunt van het kweekseizoen vaak teveel vogels (jongen) in een korte periode en kunnen door
                            tijdgebrek de benodigde verzorging hier niet op aanpassen.
                            Resultaat:
                            - Overbevolking = stress = gevoeliger voor allerlei narigheid.
                            - Vuile voer- en drinkbakken + vuile kooien = hoge bacterie graad.
                            Logisch dat je dan het risico loopt dat er veel jongen sterven.

Teveel stress, een te hoog bacterie gehalte in het voer en drinkwater (met name in de warmere maanden)
                            is funest voor de gezondheid van je vogels. Je zult zien dat de jonge vogels dan als eerste sneuvelen.
                            Vooral de kwaliteit van het drinkwater en de versheid van het (ei)voer is erg belangrijk.

Ik ben het dus wel met je eens maar niet met de stelligheid dat het dan aan de pleegouders zou liggen.
                            Er zijn zoveel meer factoren die een rol spelen.
                            Pieter G. van der Ploeg
                            Kweeknummer - 6NUM

Opmerking

Hallo,

Josly;
                              niet alleen mestonderzoek maar ook uitstrijkjes van de ogen, cloaca, bek (krop)

Opmerking

Working...
                              X