Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonge Gouldamadine kan niet vliegen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Jonge Gouldamadine kan niet vliegen.

Vraagje,

Uit een nestje van 5 jonge Goulds zit al dagen een achterblijvertje op de grond.
    De andere 4 zitten inmiddels al een aantal dagen op stok.

De jongen zijn op 09-10-2010 j.l. uitgevlogen.
    Het vogeltje wat maar op de grond bleef zitten probeert wel te vliegen, maar zonder succes.
    Ik heb inmiddels wat voer en water op de grond gezet dit aangezien de ouders dit jong niet meer voeren.

Ik heb zojuist de vogel er uitgehaald en wat nader bekeken.
    Ik schaam me diep, dat ik dit niet eerder heb gezien
    Een blind paard zou dit hebben gezien, maar `t is me simpelweg gewoon niet opgevallen.

Mijn vraag aan jullie:
    Is dit een geboorteafwijking, kruipersziekte, een ander virus, of aangedaan door andere vogels?
    Is er kans op herstel van deze Gould, en wat kan of moet ik nu doen?

vliegen

als ze op 9 -10 zijn uitgevlogen dan voert de vader de jongen nog steeds
    en het komt wel vaker voor dat een jong vaak is dit de laatste niet kan vliegen bij uit het blok komen normaal komt dit wel goed.

arjan

Opmerking

De jonge goulds is goed door ontwikkelt , dus ik denk dat het helemaal goed komt.

Opmerking

vader moet inderdaad nog voeren als hij toen is uitgevlogen. Maar ik zie geen reden waarom dit jong het niet gaat redden, hij is gewoon een late leerling

Opmerking

Ja niet voeren is misschien wat overdreven gezegd.
          Het jong word nog wel gevoerd, maar vele malen minder dat de andere.
          Maar goed hier maak ik me ook niet zo druk over, dit komt allemaal wel goed.

Wat ik bedoel is dit.
          Bekijk is nader deze foto http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3136793.html .
          En dan met name het gedeelte in de cirkel.
          Wat missen we hier wat aan de andere zijde, met een pijl afgebeeld wel zit, alle vleugelpennen.

Opmerking

hey

laat hem in bij de ouders zitten tot hij zelf eet.. dus blijf voer en water op de grond zetten waar deze bij kan..

als je ziet dat hij 100% zelf eet vang hem dan uit en zet hem in een wat kleinere kooi (tt kooi bijvoorbeeld) laat hem daar zitten tot de eerst volgende rui en tot hij dus op kleur is 6 maandjes dus.. let goed op dat hij goed bij het voer komt.. als het goed is komen de pennen dan weer door na tijdens de rui

het kan zijn dat 1van de ouders of andere vogels de vleugelpennen uitgetrokken heeft door vechten of doordat hij verkeerde nest inging of wat dan ook..

succes ermee.
            mvg roy (vogelfreak)
            kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

Opmerking

pas op de achterblijvertjes kunnen vaak de mooiste vogels worden
                wel goed in de gaten houden dat hij goed gevoerd word

Opmerking

Working...
                X