Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
mijn dank is groot WK en serines een of andere lolo zij mij het is een dubbele mozambiuq sijs heb wel ooit van dubbeldooier eieren gehoord maar daar nog niet van dus ben blij met dit antwoord.
garoeten theo
ps.ik ben met computers foto s en auto s net als sommige met auto s en computers ik snap er de ballen niet van.
En dat is dan weer verbazend.Nu 4 wekeken geleden alles geruimd wat ik denk niet meer nodig te hebben voor het komende jaar.buitenvoliere l 10 br 2
h 2m binnenhok l 1.50 m br 1 h2m.Al zo lang als ik mn 2koppels wildzang heb 3jaar slapen ze lekker in de zomer buiten en nu het weer wat kouder is maken ze weer gebruik van het binnenhok.De cinis heb ik nu 6 weken de eerste 3 weken vrijwillig in het binnenhok nu buiten verder heb ik dan nog 3tijgervinkenal 2jaar 2mannen 1pop nog nooit binnen geslapen plus 2 kanariepoppen die ook liever buitenslapen een beetje omgekeerde wereld?
garoeten theo
king
3 van 4 heb ik redelijk tot goed zitten nu
maar ze moeten nog wel ff
het zijn wel koukleumen hoor
mvg
fijn dat het redelijk gaat,koukleumen?
Vreemd bij die vriend van me zitten ze ook in de winter buiten,zonder nachthokhalfoverdekt.
Sorry voor dit offtopic onderonsje
ik heb mijn twijfels wat zuiverheid betreft, als het een zuivere is dan kan het enkel de Serinus dorsostriatus dorsostriatus zijn, de ondersoorten maculicollis en taruensis is het niet,
hahahaha josly dat is wel een open deur intrappen zeg.
soort/raszuivere serinus soorten moet je vaak met een loep zoeken in kwekertjes land.
gelukkig zijn er mensen zoals serinus,kingfischer etc ( vaak mannen lid van de essb) die proberen om zo soort/raszuiver te kweken.
ik heb afgelopen tijd/jaren een paar uitstapjes gemaakt naar wat soortjes uit die groep maar kwam al snel problemen tegen aangaande raszuiverheid, maar ook geen echte natuurbroed ( zoals onderleggen van etc.).
ik heb de witbuiken zeer kort gehad, ik werd er echt gek van ,wat een drukke agressieve vogels had ik zeg ( blijkt nu wat later een karakter eigenschap te zijn van die soort ,maargoed ik werd er ,eigenlijk de andere vogels zeer nerveus van i.i.g.).
en dat is vrij raar eigenlijk want ik heb vaak alleen maar van die "agressieve"/karaktervogels ,drukdoeners op de hokken, maarja ik ga geen vogels houden die me gaan irriteren,nee moet leuk blijven hoor.
zwavels, mozambique uitstapjes etc. geen probleem op kweekgebied etc.
in het geval van de mozambiquen ging het me zelfs vervelen hoe makkelijk het was. ( sommige weten hoe ik ben,moet uitdaging aan zitten anders hoeft het voor mij niet).
dus is geen schenen trap berichtje ( want ik wil niemand "kwetsen "),zo zit ik gewoon in elkaar, ik zeg wat ik denk of doe en doe wat ik zeg of denk. ( en gelukkig kan ik altijd alles bewijzen wat ik doe ,denk of zegt).
heren lees alles met veel interesse,zal nog een betere foto proberen te maken van de man en dan zeker de vleugelpartij want er is twijfel bij mij maar wie ben ik
garoeten theo
Opmerking