Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eten-drinken Goulds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• eten-drinken Goulds

Ik heb sinds 4 weken een koppeltje Goulds. (mijn eerste)
    Vanzelfsprekend apart gezet en vandaar ook dat het me opviel dat in de 1ste drie weken er nauwelijks gedronken en gegeten werd door de vogels. Is dit een normaal verschijnsel?
    Daarnaast verstrek ik ook badwater maar hier wordt helemaal geen gebruik van gemaakt.

Overigens; nu de laatste week is dit dus niet meer het geval en wordt er in ruime mate geconsumeerd. Vogels zien er ook prima uit!

dag peer weet je wat ik altijd doe met nieuw aan gekochte vogels zet meestal omdat ze ook moeten wennen aan de nieuwe omgeving een bakje zaad op de bodem
    en bakje water ook wel flesje water maar dat ze beetje alles kunnen pakken hoe ze het willen .
    ik zeg altijd even ind e watten leggen omdat ze toch verhuist zijn en toch een hele inpact op zon beestje heeft .
    ook jongen goulds die de voliere ingaan zet ik ook altijd bakjes water en bakje zaad op de bodem

Opmerking

Hi natuurkweker,

ik heb dit idd ook gedaan, mede op advies van de gene van wie ik het koppel heb gekocht. Reden, specifiek voor goulds, volgens hem omdat ze niet zo 'snugger' zijn om het anders snel te vinden. Maar dus toch werd er niet of nauwlijks gegeten.

Opmerking

Zoals Natuurkweker al zei, nieuw aangekochte vogels hebben extra aandacht
        nodig.

Bij mij zitten nieuwe vogels minimaal een week appart in een broedkooi.
        Een van de voordelen is dat ik zo goed in de gaten kan houden of ze wel
        goed eten en drinken.

Ik leeg een bakje vol zaad op de bodem van deze kooi en geef ze minimaal
        2 drinkflesjes en de eerste dag ook een badje waar ze ook uit mogen drinken.
        En...een grote streng Trosgierst...werkt altijd

De eerste week geef ik wat vitamines door drinkwater om ze wat door deze
        periode heen te helpen.
        Verhuizen, andere kooi, ander voer, andere omgeving, enz. geeft stress zodat
        ze wel wat extra kunnen gebruiken
        Pieter G. van der Ploeg
        Kweeknummer - 6NUM
        E - pgvdploeg @ gmail.com

Opmerking

klopt helemaal alleen geef ik ze geen extra vitamine in een fles ook hang ik het badje het extra de trosgier in de kooi je moet zo denken het zijn net bejaarden in de kooi je moet ze alles voor hun neus zetten hahahaa

Opmerking

"net bejaarden"???? Wat is dat nou voor opmerking?
            Wil jij niet oud worden soms?
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

ben al oud ton hahaha
              nee was maar een voorbeeld hoor voel je je aan gesproken hihih
              was niet mijn bedoeling

Opmerking

oei.....was je bijna van het forum verwijderd

Maar we snappen wat je bedoelde hoor
                Pieter G. van der Ploeg
                Kweeknummer - 6NUM
                E - pgvdploeg @ gmail.com

Opmerking

We wijken weer af, maar ik wil toch even van je weten natuurkweker, hoezo ben jij oud, voel jij je dan oud? of ben je al ver over de 80, dan ben je namelijk pas oud.
                  groetjes
                  Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                  http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

hey peer.

het is mischien beter als je de goulds gewoon voor de aardigheid hebt..
                    en niet specifiek een kleur wilt kweken.

een voliere aan te schaffen(van 2 bij 1 bij 2) lengte x breedte x hoogte

en daar 2 of 3 koppeltjes in te doen.

gould zijn echte koloniebroeders. en je ziet ze dan ook alles samen doen gaat er 1 eten gaan ze allemaal eten gaat er 1 badderen gaan ze allemaal badderen etc..

als je dan stuk of 6 nestkastjes ophangt heb je binnen de korste keren ook een aantal jongen liggen.

zo is de hobby veel leuker dan het koppel in een kooi drukken..

succes,
                    mvg roy (vogelfreak)
                    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

ben nog een jonge kip van 40 dus ja zit wel op de helft van de leeftijd die jij in gedachte had hahaha

Opmerking

Working...
                      X