Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mozambique jongen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• mozambique jongen

eindelijk heeft een van mijn koppels mozambiquesijzen een nestje met 3 jongen en dit uit 3 eitjes dus hopen dat het goed gaat komen.
    ik geef ze de tropen mengeling die ze altijd krijgen dit aangevult met eivoer met een schepje insectenpate er doorheen ook krijgen ze iedere dag een bakje met een paar buffalo wormpjes.
    is er iets wat ik nog extra kan doen?

Groenvoer en appel zijn de meeste gek mee en ook verse onkruiden.
    Wel opletten dat je dit niet 's avonds geeft omdat dit te snel verteerd en ze dan de nacht niet goed doorkomen.
    Ook een mengeling onkruidzaden en een puttersijs mengeling kan geen kwaad.
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

Ik dacht dat trosgierst ook erg goed is als er jongen zijn.

Opmerking

trosgierst

trosgierst is zeker goed, het zijn zaden die als een van de eerste door de jongen worden gegeten.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
          Ik dacht dat trosgierst ook erg goed is als er jongen zijn.
          Zeker goed als er jongen zijn vooral als ze op het punt staan van zelfstandig worden zoals als Ton al aangeeft.
          Mvg,
          Kingfisher.

Opmerking

oke ik dacht dat dit niet mocht bij jongen maar dit ga ik erin hangen nu.
            moet ik met fruit en groenten niet opletten vanwege het vocht met de jongen.

Opmerking

Ik geef een nestje mozambiqueen maar een half blaadje witlof per dag.

Het eventueel krijgen van dunne ontlasting van de jongen..
              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Na uitkomen uit het ei lijkt mij ei- universeelvoer en (diepvries) levend voer eerst het belangrijkste!
                Na een ongeveer 5 dagen kan er dan langzaamaan ander voer worden doorgegeven aan de jongen(via de ouders)

Opmerking

dus af en toe een klein stukje fruit of groente kan geen kwaad.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door josmo
                    dus af en toe een klein stukje fruit of groente kan geen kwaad.
                    absoluut niet, is vaak nog een prikkel om beter te voeren ook.
                    Mvg,
                    Kingfisher.

Opmerking

Working...
                    X