Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
ik geef ook elke dag badwater, ook tijdens het broeden. Vinden ze heerlijk!
Alleen niet in de herfst/winter, want dan kunnen ze kou vatten en dan gaan ze dood. (als je de vogels buiten hebt zoals ik)
Mijn Splendidparkieten krijgen elke morgen vers badwater in een schaal. Gewoon buiten in alle jaargetijden.
Ze hebben trouwens ook niet echt een nachthok.
Bij vorst, tik ik het ijs meermaals per dag even kapot. Of als het allemaal ijs is, ververs ik het gewoon.
Ik ben nog nooit een bevroren vogel in het hok tegen gekomen.
Voor veel liefhebbers is het inmiddels geen verrassing meer dat ik een groot voorstander ben van het veelvuldig verstrekken van badwater.
De mogelijkheid voor vogels om lekker te kunnen 'Spatten in bad' is in meer dan een opzicht van groot belang en levert absoluut een positieve bijdrage aan de algehele conditie van vogels.
Ook bij mij hebben de vogels het gehele jaar door de beschikking over vers badwater en ik kan me niet herinneren dat mijn vogels hier de afgelopen decennia ooit enig nadeel van hebben ondervonden, integendeel!
Pyrrhura hebben de aardige gewoonte om zich prima te vermaken met stukjes ijs in de winter.
Een aardige bijkomende aanvulling op het scala aan verrijking dus.
Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
Opmerking