Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blauwe goulds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• blauwe goulds

Hallo nog een keer,

Natuurbroed had het over de kleur van het velletje van de jongen waaraan je al kan zien of het jong blauw kan zijn. Hierbij een foto van mijn laatste twee jongen. Je ziet wel dat het ene jong donkerder dan het andere. Betekent dit dat het ene jong donkerder(blauw?) kan zijn en het andere lichter van kleur kan zijn?

Ik weet alleen dat beide ouders zijn wildkleur zijn, de man is roodkop, pop zwartkop.

gr Bas/spauwhaan
    Bijgevoegde Bestanden
    :hole: :hole: :hole:

Is zo op de foto moeilijk te zien hoor, je ziet wel verschil in kleur.
    Mogelijkheid bestaat dat 1 jong idd blauw is en de andere groen (wildkleur).

Opmerking

Hoi Bas,

Je kan alleen maar blauwe Goulds terug krijgen als in jou geval beide ouders split voor blauw zijn.
      Dit houdt in dat van zowel de man als van de pop, 1 van de ouders blauw is geweest.
      Is een van de oudervogels volledig wildkleur dan krijg je wildkleur terug.
      De kop kleuren kunnen wel verschillen.
      In jou geval Roodkop man x Zwartkop pop
      Ervan uitgaande dat de man split is voor Zwart (zeer waarschijnlijk) en Oranje.
      En dat de pop mogelijk split is voor Oanje.

12,5% Zwartkop man (split voor Oranje)
      12,5% Roodkop man (split Oranje en Zwart)
      6.25% Zwartkop man YTB (Geel puntsnavel)
      6.25% Zwartkop man
      6,25% Oranjekop man (split voor Zwart)
      6,25% Roodkop man (split voor Zwart)
      12,5% Zwartkop pop (split voor Oranje)
      12,5% Roodkop pop (split voor Oranje)
      6,25% Zwartkop pop YTB (Geelpunt snavel)
      6,25% Zwartkop pop
      6,25% Oranjekop pop
      6,25% Roodkop pop

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

DiMario

Opmerking

kleur

mijn ervaring is dat de kleur van het velletje niet zegt over de latere kleur
        ik heb uit vogels meteen licht velletje mooie blauwe gekweekt en uit donkere ook en dit gold bij mij ook bij de wildkleur goulds met lichte wildkleur en donkere ook . volgens mij maakt het dus nix uit

Opmerking

Working...
        X