Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
ja mensen laten veelste snel vaak de japanse meeuwen het werk doen waarom??
laat de vogels hun eigen gang gaan
binzen is helemaal niet zon moeilijk soort .
hier komt geen meeuw in huis .
maar ja oke dat is mijn mening erover
Dat vind ik nou ook altijd jammer dat er teveel vogel eieren onder de meeuwtjes gelegd worden.
hierdoor gaat bij de meeste soorten natuurbroed verloren wat erg jammer is.
Ook hier komen er geen meeuwtjes in huis alles lekker zelf laten uit broeden.
ja sneaky zo denk ik er ook over .
de hele vogel wereld gaat hier aan stuk een koppel wat boven de 100 euro zit is al moeilijker mee te kweken ze krijgen het moeder instinkt toch niet mee erg jammer
nog effe en we kunnen van de speciale soorten enkel alleen genieten vanuit een boekje .
eens houd de meeuw er ook mee op en dan??
Dat valt toch nog wel een beetje mee...het wegkweken van ouderinstinct. Je moet alleen
wel verantwoord, doelmatig en zo beperkt mogelijk omgaan met het inzetten van pleegouders.
Het is mij al vaak opgevallen dat de jongen van de "moeilijkere" soorten gemakkelijker
kweken wanneer je ze door Japanse Meeuwen hebt laten grootbrengen. Deze jongen daarna niet meer met de "wilde" ouders in contact laten komen maar puur en alleen samen brengen
met "lotgenoten". Vaak zijn deze jongen juist rustiger en "betere" ouders dan de "wilde"
ouders.
Deze methode kan, mits verantwoord toegepast, een prima aanvulling zijn op natuurbroed.
Het standaard inzetten van Japanse Meeuwen is m.i. vooral gemak- en\of geldzucht.
Toch kan ik het me goed voorstellen dat je een zeldzamere soort eerst uitgebreid onder de
Meeuwen kweekt om een grotere basis te kweken om vervolgens over te gaan op pure
natuurbroed. Het heeft m.i. geen nut om een ras te verspelen omdat je halsstarrig natuurbroed
wilt nastreven...( en veel bekende NB-Fanaten gebruiken stiekum toch Japanse Meeuwen )
Pieter G. van der Ploeg
Kweeknummer - 6NUM
E - pgvdploeg @ gmail.com
och veel mensen hebben geen geduld en vele kweken enkel alleen om geld binnen te halen en gek mensen geven voor natuurbroed vogels vaak meer als dat ze onder meeuwen hebben gelegen .
ja mensen laten veelste snel vaak de japanse meeuwen het werk doen waarom??
laat de vogels hun eigen gang gaan
binzen is helemaal niet zon moeilijk soort .
hier komt geen meeuw in huis .
maar ja oke dat is mijn mening erover
Mirke,
ik kweek al een poosje met wat vogeltjes en ben een voorstander van 'eigen ouders eerst' .....
Maar juist dankzij die meeuw hebben we nu soorten tot onze beschikking die we anders zeer waarschijnlijk niet zouden hebben!
Nu moet je niet zeggen; "hier komt geen meeuw in huis"......... Nee, integendeel,
je zou als blijk van waardering voor deze vogels een koppel in huis moeten nemen en deze behandelen als een koninklijke vogel.
Je weet wel, elke morgen zaad op bed en de hele dag hun muziekkeuze draaien etc.etc.
En ze hebben natuurlijk een ereplaats in je vogelhok!
Vooral omdat het leuke vogeltjes zijn...
gr
Hans
Tomorrow is the first day of the rest of your life...
Mirke,
ik kweek al een poosje met wat vogeltjes en ben een voorstander van 'eigen ouders eerst' .....
Maar juist dankzij die meeuw hebben we nu soorten tot onze beschikking die we anders zeer waarschijnlijk niet zouden hebben!
Nu moet je niet zeggen; "hier komt geen meeuw in huis"......... Nee, integendeel,
je zou als blijk van waardering voor deze vogels een koppel in huis moeten nemen en deze behandelen als een koninklijke vogel.
Je weet wel, elke morgen zaad op bed en de hele dag hun muziekkeuze draaien etc.etc.
En ze hebben natuurlijk een ereplaats in je vogelhok!
Vooral omdat het leuke vogeltjes zijn...
gr
Hans
nou hans hier komt dus echt geen japanse meeuwen in huis end aar blijft ik bij
ik had ook als ik meeuwen had gehad wel zeker 13 blauwkopfazantjes gehad hoor als ik die onder de meeuwen had gehad.
nee ik wil zo niet kweken al ben jij de meeuwe misschien dankbaar .
ik wil ze niet .
ik wil juist het natuurlijke een handje helpen en het zelf proberen terug te brengen dit zouden meer mensen moeten doen .
Dit ben ik totaal niet met je eens natuurkweker!
Tuurlijk moet je niet te pas en te onpas altijd maar meeuwen gebruiken...
maar zoals Pieter al zei, in bepaalde gevallen en zo beperkt mogelijk.
Als we allemaal geen meeuwen zouden gebruiken, dan hadden we al verscheidene soorten niet meer gehad binnen onze avicultuur.
En mijn ervaringen zijn ook, dat je echt niet slechter broed met vogels die van meeuwen afkomen, integendeel! Ze zijn veel rustiger in gedrag.
Tuurlijk iedereen zijn mening, dat is je goed recht. Maar in deze deel ik je mening totaal niet.
nou hans hier komt dus echt geen japanse meeuwen in huis end aar blijft ik bij
ik had ook als ik meeuwen had gehad wel zeker 13 blauwkopfazantjes gehad hoor als ik die onder de meeuwen had gehad.
nee ik wil zo niet kweken al ben jij de meeuwe misschien dankbaar .
ik wil ze niet .
ik wil juist het natuurlijke een handje helpen en het zelf proberen terug te brengen dit zouden meer mensen moeten doen .
Tomorrow is the first day of the rest of your life...
Opmerking