Mededeling

Collapse
No announcement yet.

onmogelijke plekken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• onmogelijke plekken

volgens mijn heb ik het hier op de site al meerdere keren gelezen dat jullie het probleem ook kennen.
    bij mijn bouwen de tropen hun nesten echt op de onmogelijkste plekken.
    hangend onder een tralienestkastje van de blauwfazantjes-bovenop een kokos tropenkorfje door de cuba's en boven op 2 zitstokken door de mozambiquen.
    dus deze nesten zijn er dus niet uit de kooien te halen om ze te controleren laat staan te kijken of de eitjes bevrucht zijn.
    zijn er bij jullie ook deze lastige nesten en hoe controleren julie deze.
    zijn er geen spiegeltjes in de handel op een stokje of zo iets dergelijks net zoiets als bij de tandarts zo'n spiegeltje lijkt me wel ideaal.

Oorspronkelijk geplaatst door josmo
    volgens mijn heb ik het hier op de site al meerdere keren gelezen dat jullie het probleem ook kennen.
    hangend onder een tralienestkastje van de blauwfazantjes-bovenop een kokos tropenkorfje door de cuba's en boven op 2 zitstokken door de mozambiquen.
    dus deze nesten zijn er dus niet uit de kooien te halen om ze te controleren laat staan te kijken of de eitjes bevrucht zijn.
    zijn er geen spiegeltjes in de handel op een stokje of zo iets dergelijks net zoiets als bij de tandarts zo'n spiegeltje lijkt me wel ideaal.
    Je haalt de nesten voorzichtig weg en doe ze in een nestje,dat je vlak bij
    de plaats hangt,waar het oorspronkelijke is gebouwd.
    Ik heb dat vroeger zo gedaan en dat ging goed.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Die spiegeltjes vind je soms bij de drogist, bij de tandenfloss en zo.

Hier bouwen ze ook waar ze maar willen, nu een stel achter een plastic voerbak die ik elke dag naar voren moet schuiven...
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Inspectie spiegeltjes kan je kopen bij de automaterialen zaken.

Opmerking

Hallo

Dit probleem heb ik ook, nu weet ik niet goed wat jij bedoeld Antoni, haal je nu het hele nestkastje weg, dat je ergens anders neer gaat hangen, of alleen de eitjes, die je in een anders nestkastje legt.
          Sorry voor mijn onbegrip.

groetjes
          Loodje
          groetjes
          Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
          http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door loodje
            Hallo

Dit probleem heb ik ook, nu weet ik niet goed wat jij bedoeld Antoni, haal je nu het hele nestkastje weg, dat je ergens anders neer gaat hangen, of alleen de eitjes, die je in een anders nestkastje legt.
            Sorry voor mijn onbegrip.

groetjes
            Loodje
            Het nestje als dat buiten het nestkastje hangt, deed ik dan in het nestkastje.
            Is het nest gebouwd een eind van het nestkastje vandaan,dan hing ik het nestkastje bij het nestje en plaatste dat nestje dan in het nestkastje.
            Ik hoop,dat het zo duidelijk is. Anders kan je me altijd even een e-mail sturen.
            Vr.groeten van
            Antoni

homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

oke dus bij de drogist of automaterialen zaak ik zal eens gaan zoeken.
              is er iemand die ook zoiets gebruikt.

Opmerking

Hallo Antoni

Ik begrijp nu wat je bedoeld, maar je email kan ik niet vinden.
                groetjes
                Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door josmo
                  Niks controleren ,,dat is alleen nodig als je wilt ringen om aan tentoonstellingen mee te doen.
                  Heb geduld en laat je je door de vogels verassen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                    Niks controleren ,,dat is alleen nodig als je wilt ringen om aan tentoonstellingen mee te doen.
                    Dat roep je nou wel maar dat is niet helemaal waar.

Het is juist een erg groot pluspunt als je je vogels geringd hebt.

Bij de verkoop van boventallige vogels zonder ring zul je merken dat de iets serieuzere liefhebbers bijna altijd ringen willen zien.
                    Ringen heeft meer functie dan alleen maar Tentoonstellingen.

Het maakt je registratie eenvoudiger wat vele voordelen heeft.
                    - Voorkomen van inteelt.
                    - Weet hou oud je vogels zijn.
                    - Weet waar je vogels vandaan komen.
                    - ect. ect.

Vooral bij de zeldzamere en duurdere soorten vogels zul je merken dat ongeringde vogels minder snel verkocht worden.
                    Pieter G. van der Ploeg
                    Kweeknummer - 6NUM
                    E - pgvdploeg @ gmail.com

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                      Dat roep je nou wel maar dat is niet helemaal waar. Het is juist een erg groot pluspunt als je je vogels geringd hebt.

Ringen heeft meer functie dan alleen maar Tentoonstellingen. Het maakt je registratie eenvoudiger wat vele voordelen heeft.
                      - Voorkomen van inteelt.
                      - Weet hou oud je vogels zijn.
                      - Weet waar je vogels vandaan komen.
                      - ect. ect.

Bij de verkoop van boventallige vogels zonder ring zul je merken dat de iets serieuzere liefhebbers bijna altijd ringen willen zien.
                      Vooral bij de zeldzamere en duurdere soorten vogels zullen ongeringde vogels minder snel verkocht worden.
                      Pieter G. van der Ploeg
                      Kweeknummer - 6NUM

Opmerking

Waar mijn vogels vandaan komen weet ik ,,ik heb ze immers zelf gekocht.
                        Hebben ze geen ring dan krijgen ze een knijpring.
                        Alle jongen worden verkocht ,,aan een winkel of handelaar ,,dan maakt het niks uit of ze een ring aan hebben of niet.

Opmerking

Tja....dat is jouw keus...

Dat jij zo omgaat met ringen doet niets af aan de door mij reeds beschreven argumenten.

Vooral het kweken met de wat zeldzamere soorten is erg gebaat bij het houden van een gedegen ringenadministratie
                          Hierdoor houden we de lijnen mooi in kaart (en dan niet alleen bij onszelf in het hok).

Ook de (serieuze)kweek met vogels zoals Goulds, Zebravinken etc. kan eigenlijk niet zonder.
                          Pieter G. van der Ploeg
                          Kweeknummer - 6NUM

Opmerking

het zou mijn niet zo zeer gaan om het ringen(dit wil ik natuurlijk wel doen als het mogelijk is) maar om het voeren.
                            als er jongen zijn wil ik de voeding namelijk aanpassen en dat kan niet als ik niet weet of er jongen zijn, je hoort ze niet altijd.

Opmerking

Beste Josmo,

Wat Antoni zegt is wel een goed advies alleen vraag ik me af of je het nest wel moet verplaatsen of zelfs aan het nest zitten als de vogels al eieren hebben. je kan ze verstoren of het nest teveel beschadigen en slopen. het is net wat je wil, wil je ringen dan zul je er meer moeite voor moeten doen, maar zoals je al aangeeft wil je het alleen voor het voeren en is een spiegeltje o.i.d. al voldoende natuurlijk.
                              kan je zelf niet een spiegeltje maken van zo'n vogel spiegeltje dat je vaak ziet in een dieren zaak? maak je aan een dunne stok is wel heel primitief maar als je het niet ergens anders kan vinden?

succes groeten Ben
                              Groeten, Ben

Opmerking

Working...
                              X