Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trosjesgierst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Trosjesgierst

Zelf kweken van trosjesgierst is niet zo moeilijk.
    Ik doe het al enkele jaren en je zou het niet geloven maar er is eigenlijk niet zo veel werk aan.
    Momenteel heb ik planten die 2.5m hoog zijn en ze hangen vol met trosjesgierst.
    Op een 12 m2 zijn er zo en 800st dus een kleine oppervlakte.Je moet het eigenlijk bezien als een hobby en ik vind als je het ziet groeien het is een plezier.
    En alles is zuiver niet gespoten en vogels buiten komen er niet aan ,er moet geen net over de planten.
    Binnen een 2 weken kan ik de eerste al afknippen.
    Wel zijn er liefhebbers die willen weten hoe ik die kweek dan zal ik er een volledig verslag van maken.Van zaaien tot oogst.
    Ik denk toch dat er vogelliefhebbers zijn die ook groene vingers hebben..
    Er was eens iemand die de trosjesgierst zag staan vanaf straat en hij riep naar me dat mijn maisplanten niet zo mooi staan.Toen heb ik geroepen kom eens zien rond eind augustus toen kwamen de eerste trosjes in de planten.
    De persoon stond versteld van wat hij zag en ik was tevreden natuurlijk.
    Groetjes Bereke.

Kom maar op met je verslag.

Ik heb een vogelmaat met een grote tuin.
    Kan gemakkelijk een hoek van 20 m2 trosgierst in staan
    Pieter G. van der Ploeg
    Kweeknummer - 6NUM
    E - pgvdploeg @ gmail.com

Opmerking

Daar wil ik idd wel meer van weten,
      altijd leuk om te volgen,

foto's misschien?

Succes,

peer

Opmerking

Trosjesgierst

Hallo.
        Wel dat verslag zal ik maken rond oktober.Het is zo dat ik op 24 september een operatie moet latten doen ,kruisband gescheurd en miniscus gescheurd na een val met mijn paard.
        Zo zit ik enkele weken te vloeken op een stoel en zo heb ik uurtjes verplichte rust.Trouwens het eerste werk is toch maar rond eind April 2011.
        grt bereke.

Opmerking

Trosjesgierst

Vraagje .
          Ik ben nog maar pas enkele dagen op vogelcafe.
          Natuurlijk heb ik zo nog geen ervaring maar hoe zet ik foto's bij een onderwerp zoals bii dit onderwerp.

Opmerking

Hallo,

Ik ben ook zeer geinterresserd.
            Heb nu ook verschillende planten in mijn tuin die ik speciaal voor mijn vogels heb staan, daar voeg ik graag trosgierst aan toe.

wacht met spanning af.

groetjes
            Loodje
            groetjes
            Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Bij mij zit er ook hennep in het zaad, kan ik hier ook mee telen?

Opmerking

een buurvrouw had aan haar tuinhuisje buiten trosjesgierst hangen,nu waren er door het pikken zaden op de grond gevallen en er is een plant onstaan met een hoogte van 1,5m met een paar staarten gierst mag ik dat geven aan mijn vogel?

Opmerking

Trosjesgierst

krien met de hennep heb ik geen ervaring.
                  Ikzelf kweek enkel trosjesgierst en slaplanten die ik gebruik voor de voeding in de keuken gebruik ik ook voor de vogels.
                  Doordat ik er soms te veel heb laat ik deze doorgroeien tot dat er zaad in is .Bij droog weer knip ik dan een opgeschoten slaplant af in hang die in voliere.
                  Tommeke ,uw buurvrouw heeft dat waarschijnlijk omhoog gehangen om de vogels wat eten te geven.
                  Het is nu zo dat het zeker kan zijn dat het trosjesgierst is .
                  Maar je hebt op de plant verschillende trosjes en die zullen niet te groot zijn denk ik.
                  Bij mij is er telekens per plant maar 1 tros maar zelfs groter dan in winkel.
                  Een 5 weken geleden heb ik amerikaanse sijsenmengeling op mijn grond gedaan je zou eens moeten zien wat voor planten er daar dan ontstaan.Spijtig is het nu al te laat om daar verder mee te werken.(seizoen)
                  Maar volgend jaar zal ik een plaatsje in de tuin zoeken en dan zaai ik wat amerikaanse sijsenmengeling(Voor de kapoetsensijsen).
                  We zien wel of we daar ook iets kunnen mee winnen.grt

Opmerking

het schijnt dat de rode torstgiers het beter doet als we een regenachtige zomer hebben en je deze eerder kan oosten(dus beter geschikt voor het hollandse klimaat) heb je hier ook ervaring mee Bereke?

Opmerking

Leuk verhaal, ben ook benieuwd naar het verslag, en idd. de rode wordt bij mij beter gegeten, misschien volgend jaar met rode trosgierst eens proberen.

Hennep telen heb ik vroeger eens geprobeerd maar is niet productief genoeg, hele grote planten 3m hoog 2 meter breed, met maar heel weinig zaad opbrengst.

Sterkte met je operatie de 24ste.
                      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

trosjesgierst.

Wel ik heb het eens geprobeerd en ik vond dat de gele bijna het dubbele zijn van opbrengst.
                        Er zijn kwekers die enkel rode geven en andere dan weer de gele.
                        Persoonlijk is mijn voorkeur de gele.
                        Al enkele jaren kweek ik trosjesgierst en of het een goede zomer is of iets slechter de resultaten zijn hetzelfde .
                        Dit jaar is wel mijn
                        beste seizoen ,ik heb wel met de drooge periode regelmatig de planten gegoten met water.
                        grt.Wie kan me zeggen hoe ik ook foto's op vogelcafe moet inbrengen bij de tekst.

Opmerking

zaadgoed

hoije
                          ik zou het ook eens willen proberen te zaaien
                          maar na man verteld zou het gekochte zaad de eerste 2a3jaren ook mindere planten opleveren
                          omdat je steeds zaad zaait van de grotere forsere planten zou je dus zaad hebben dat aan 't klimaat hier "gewend" is
                          zou ik misschiens een 2 soeplepels zaad kunnen verkrijgen?
                          kosten worden idd vergoed

groeten frank4

Opmerking

foto s heb ik hier nog nooit geplaatst en gaat volgens mij wat moelijker dan op andere site s ,maar in ieder geval kan je het beste eerst naar deze site
                            Content from Photobucket intended to make storing and preserving photo and video memories easier.

daar je foto uploaden na het uploaden staan er links en bij de link waar bij staat voor forums deze kopieren en hier in jouw bericht plakken.
                            succes

Opmerking

halsbandvinken

Bedankt michael ,rakkerkuch 2.
                              Frank 4 .Ik weet als je voor het eerst zaait met trosjesgierst aangekocht in winkel dat deze kleiner zijn.
                              Daarna zul je zien dat ze duidelijk veel langer en dikker zullen zijn.
                              Wat je vroeg om wat zaadjes te versturen is voor mij met veel plezier gedaan maar hoe lossen we dat op ,als je een adres kan vermelden van U dan weet ik wat ik moet doen of andere regeling.
                              Trouwens ieder die zaadjes wil hebben geen probleem als je ook instaat voor de kosten want er kunnen natuurlijk veel mensen erop af komen.
                              mvg.

Opmerking

Working...
                              X