Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blauwkop blauwfazantjes buiten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• blauwkop blauwfazantjes buiten

Ik heb sinds een paar maanden een koppeltje blauwkopblauwfazantjes aangeschaft. Deze zitten buiten in mijn voliere met binnenkooi (onverwarmt). De nachten zijn op dit moment al best koud en als ik smorgens de vogels zie zitten ze een beetje bol. Ik wil ze het liefst in de voliere laten zitten, over een paar weken sluit ik de buitenkooi en wil ik de binnenkooi een beetje verwarmen.

Is dit voldoende of is het beter om ze naar binnen te halen? Ze schijnen redelijk sterk te zijn, maar is dat zo?

groet

Als ze niet zelf naar binnen kunnen zou ik ze binnenhalen.
    Waarom laat je ze niet kiezen? Met een klein invlieggat verlies je niet al te veel warmte en kunnen ze zelf naar binnen en naar buiten.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

ja ik sluit me aan bij ton waarom laat je ze zelf de keuze niet maken .

Opmerking

Die keuze hebben ze, ik heb buiten een voliere met binnenhok. Het binnenhok is binnen in een schuurtje zegmaar. Ik bedoel met naar binnen halen, helemaal naar binnen in de garage. Daar is het altijd 15 to 20 graden. In de binnenkooi buiten is het nu nog wel te doen, maar het wordt steeds kouder natuurlijk.

Als het echt heel koud gaat worden sluit ik het vlieggat naar buiten, zodat ze dan niet meer naar buiten kunnen en ik wil nog een kacheltje aanschaffen zodat het helemaal vorstvrij blijft.

Opmerking

Ik zou het invlieggat lekker openlaten, dat bedoel ik met laat ze zelf de keuze.
          Als ze maar droog en beschut kunnen slapen gaat dat prima.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
          X