Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Op welke leeftijd zetten jullie Goulds in voor de kweek?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door niels be
    de beste leeftijd voor vrouwtjes is echt 2 jaar.

had een koppel die 15 jongen (eerst 6 en toen 9) groot bracht. een ander koppel waar de vrouw het werk alleen deed brachten 2 jongen groot
    Niels , en anderen ,

Ik ga ze pas weer inzetten rond Maart/April 2011. De koppels zijn dan 15 maanden oud en dit lijkt mij toch een goeie leeftijd om te starten. Als ik nu naar een paar poppen kijk dan hebben ze prachtig grijs/zwarte snavels!!! , dus je zou zeggen dat ze broedrijp zijn? Ik zal jullie adviezen maar opvolgen en dus volgend jaar verder gaan met de kweek. Ik heb nu alle tijd om ze in een goeie conditie te houden voor komend seizoen.

Bedankt voor de reaktie's

Mvrgr ,
    Eric
    Met vriendelijke groet ,

Eric
    www.goulamadines.nl

Opmerking

overjarig

Oorspronkelijk geplaatst door natuurkweker
      onzin vogels jaar oud zijn kan je best ermee kweken ook waren mijn vogels jaar oud en heb goed gekweekt
      Hallo,
      leren lezen is ook een kunst het gaat er niet om of je met vogels kunt kweken van 1 jaar oud, het ging er om dat er bij meerdere kwekers slecht was gekweekt; ja en niet alle kwekers willen dit melden.

als je met overjarige kweek dan heb je niet zo gauw de kans dat de eerste ronde die ze doen mislukt maar ja heb pas 35 jaar ervaring dus kan er wel naast zitten.

m.vr.gr. Harry
      m.vr.gr. Harry

Opmerking

ik heb 12 koppels in gezet allemaal vogels van een jaar oud
        en geen enkel koppel heb ik moeten wisselen . allemaal waren ze snel aan de gang .
        ik denk dat het vaak ligt voeding
        lampen hebben jullie daar al eens aan gedacht ??
        hoe voeren jullie licht op
        die dingen denk ik dat je vaker moet zoeken .
        ik denk zelf wel dat goulds kweken makkelijker binnen in broedkooien gaat dan buiten in een voliere maar oke heb geen ervaring van buiten.
        hoor van vele dat ze weinig gekweekt hebben buiten .
        wat wil je ook met het wakkel weer
        geen mens kan zich al wennen aan dit weer laat staan een vogel .

Opmerking

Working...
        X