Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gouldamadines.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• gouldamadines.

Hallo wat ik jullie vragen wil.is dit

sommige van mijn goulds hebben kale kopjes gekregen weten
    jullie wat dat is en wat ik er aan kan doen.

het is begonnen met de rui daarvoor zaten ze prachtig in de veren.
    groetjes petra.

Wordt soms verorzaakt door stess, soms door mijt. Eigenlijk hangt dat samen... mijten zijn altijd en overal aanwezig, de mijt krijgt alleen een kans als vogels zich niet helemaal top voelen.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

kale kopjes.

Hallo Petra,

ik denk dat de kale kopjes alleen bij de poppen zijn dat komt bij poppen vaker voor dit kan duiden op vitaminen gebrek op luchtpijpmijt vang is een vogel uit en luister eens bij je oor of de vogel kraakt bij het ademhalen ,indien dit het geval is anti luchtpijpmijt halen van bv bogena en dan een druppel op de kale huid in de nek doen en een maand later herhalen ook bij alle andere vogels doen ook al hebben ze geen kale kop.Is het geen luchtpijpmijt dan het kopje instrijken met glyserine (handcreme)en dit 3x per week herhalen dan moet het over een week of 5 over zijn en moeten er weer veertjes op het koppie verschijnen.

m.vr.gr Harry
      m.vr.gr. Harry

Opmerking

kale kop

Hallo,
        Ik heb de goulds in de buitenvoliere zitten en heb nooit last van kale koppen.
        Ik geef 1x per week electrolytenmix door het drinkwater en de vogels doen het goed.
        Wat het precies is weet ik niet maar de duivenliefhebbers geven het de duiven als ze van een lange vlucht terug zijn om sneller te herstellen.
        Het is GEEN geneesmiddel maar een aanvulling om nieren en lever en darmen goed te laten functioneren. Zo komen ze in goede conditie.
        In goede speciaalzaken en bij dierenartsen is het te koop. 15ml op een liter water.
        Succes.

Opmerking

Working...
        X