Mededeling

Collapse
No announcement yet.

loodbekje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• loodbekje

Hoi iedereen,

Afgelopen week hebben we een koppel loodbekjes aangeschaft (bruin popje en split bruin man). De kweker vanwaar ze komen had ze in een kamer in een broedkooi. De ramen stonden open en de kamer werd niet verwarmd.

Graag zouden we ze in een voliere plaatsen met goulds, binsenastrilde en zebravinken. Is dit mogelijk of heeft iemand hier al slechte ervaringen mee.

De andere optie is een broedkooi, maar liever de voliere. Want volgens de info die we vinden houden ze wel van groen.

Over de nestkasten vinden we enkel terug dat ze klein moeten zijn, weet iemand welke afmetingen?

de voliere wordt in de winter afgeschermd met plexiglas en kan verwarmd worden met een warmtelamp.

Hopelijk krijgen we veel tips, dat we de vogels kunnen geven wat ze nodig hebben

Hoi, Jelle

loodbekjes zijn heel rustige vogeltjes ik heb ze zelf ook bij de goulds, binzen.en bichanows zitten , geen enkel probleem hoor.
    en loodbekjes zijn winterhard.dus kan gewoon buiten blijven , mits ze uit de tocht zitten.

Groeten Peter

Opmerking

Ze accepteren alle soorten nestjes, ze bouwen ze zelf wel vol tot het juiste formaat.
      Veel plezier met de mooie aanwinsten.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Ik heb mijn loodbekjes ook in een gemengde voliere zitten. Ze leggen bij hun eitjes in een standaard traliekastje.
        Het rare wat bij is gebeurd, dat de eitjes werden uitgebroed door de binzenastrilde, tot 2x toe. Volgend seizoen haal ik deze vogels uit elkaar.
        Het klikt niet tussen de binzen en de loodbekjes, bij mijn tenminste niet, altijd ruzie.
        Helaas vond ik vanmorgen mijn loodbek popje dood. Ze had duidelijk gevochten.

groetjes
        Loodje
        groetjes
        Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

ringen

Hoi Loodje,

Mischien een rare vraag, ring jij al je vogels en zo ja waar haal je die vandaan?
          Ik ben nu bij een paar kwekers geweest en bijna geen vogel was geringd?
          Ikzelf ben van plan dit wel te doen, uitzonderingen daargelaten.

Ik hoor van jou,

Jan 180

Opmerking

Hallo Jan180.
            Geen rare vraag hoor, ik ring mijn tropen niet.
            Wel de goudvinken, dat is verplicht.
            Omdat mijn voliere best wel groot is, weet ik vaak niet eens dat er een nestje zit. Vorig jaar had ik ineens 6 loodbekjes op de voerbak zitten i.p.v. 2.

groetjes
            Loodje
            groetjes
            Heidi

Opmerking

goulds en tijgervinken

hoi Loodje,

Eindelijk is het dan zover, ik heb goulds en een koppel tijgervinken bij kwekers opgehaald.
              Mijn voliere was helemaal klaar, voer en vers water erin gedaan om de vogels die dag rust te geven.
              Aan de kwekers gevraagd wat zij hun vogels te eten gaven en dit ook thuis uitgevoerd.
              Mijn probleem is als volgt, de vogels raken het eivoer niet aan, ik heb dus verschillende varianten staan, een kweker gaf aan eivoer rul maken met honing en een beetje spirulina erbij, de vogels raken dit voer niet aan????
              ook de tijgervinken niet.

Ik heb ze buffelo wurmpjes gegeven, ook dit wordt niet gegeten, pinky's gehaald ook niet aangeraakt en vogelmuur en groenvoer geprobeerd niets.

De trosgierst vinden ze wel geweldig en daar ben ik dus even mee gestopt om te zien of ze dan wel het krachtvoer gingen eten, niet dus.

Heeft iemand nog advies?

Opmerking

Misschien het trostgierst een btje fijn maken zodat je alleen de zaadjes hebt en dit door het eivoer doen. Dan pakken ze vroeg of laat wat eivoer mee en leren ze het na verloop van tijd eten.
                http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000001723.html

Opmerking

Bij mij eten alle vogels wel eivoer sinds ik foniopaddy er doorheen doe.
                  Dat is kennelijk zo lekker, dat ze het eivoer voor lief nemen.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

Hallo Jan180
                    Ik maak eivoer zelf.
                    1 gekookt ei, 1/2 beschuitje (volkoren) en verpulver de schaal (haal het vliesje eraf) in een vijzel. Alles met een vork goed rul maken.
                    Bij mij smullen ze er van.
                    Vogels moeten sommig voedsel ook leren eten. Hou gewoon vol en zet elke dag een vers schaaltje eivoer in de kooi en ze zullen er toch aan beginnen.

groetjes
                    Loodje
                    groetjes
                    Heidi

Opmerking

goulds en tijgervinken

Hoi Loodje,

Ik vind het zo raar dat ze dit wel eten bij de kweker waar ik ze van kocht en bij mij laten ze het staan, mischien moeten ze nog wennen>
                      wat ook raar is dat ik heb een vlucht buiten van 6 meter en de tijgervinken komen uit een buitenvoliere, ik moet aandringen bij ze om naar buiten te vliegen en dan blijven ze ook een paar uur buiten maar als ze weer naar binnen gaan, gaan ze niet uit zichzelf terug naar buiten.
                      Overigens hebben alle vogels ondanks voldoende vers bad water ook niet niet gebadderd????

jan180

Opmerking

Jouw vogels moeten hoogstwaarschijnlijk nog wennen aan hun nieuwe omgeving. Gewoon elke dag schoon badwater en eivoer blijven geven.

groetjes
                        Loodje
                        groetjes
                        Heidi

Opmerking

Working...
                        X