mooi hokkie . Maar zie ik nu dat je je goulds verkocht heb en in de plaats daarvoor roodkop papagaaiamadine heb??
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dwergekstertjes (Lemuresthes nana)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door allesfreakmooi hokkie . Maar zie ik nu dat je je goulds verkocht heb en in de plaats daarvoor roodkop papagaaiamadine heb??
En het klopt Allesfreak dat Goulds heb ingeruild voor een koppel Roodkop papegaaiamadines. Ik vind Goulds echt pracht vogels, maar achteraf gezien te rustig, weinig actie. Nu met de Driekleuren en Roodkoppen is veel meer leven in de brouwerij, ze zijn lekker actief en tjilpen ook erg leuk.
Maar het klopt dat ik de afgelopen tijd behoorlijk aan het veranderen ben geweest, maar ik heb nu wel het gevoel dat 2 soorten heb die bij mij passen en waar ik langere tijd plezier van ga hebben, vooral straks in m'n volieretje
Groeten Babbes
Opmerking
-
Deze twee soorten papegaaiamadines bij elkaar geeft helaas grote kans op bastaarden.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
He Babbes, je bent inderdaad behoorlijk aan het wisselen. Voor meer leven in de brouwerij, had je beter de cubavinkjes kunnen houden. Ik ben nu bang dat je niet z'n goede keuze hebt gemaakt met deze twee nieuwe. Net wat Ton zegt, de kans op bastaarden is groot bij amadines. In het verleden heb ik ze ook samen in een voliere gehad en heb ze toen uitelkaar moeten halen.
Maar ja, het zijn wel mooie vogels.
Succes ermee en ook met je nieuwe kooi.
Opmerking
-
Bedankt voor jullie reacties en adviezen Ton en Loodtje.
Ik weet dat er een grote kans aanwezig is op bastaarden. Maar het hoeft niet, m'n vader heeft 2 koppels driekleuren en 2 koppels roodkoppen een aantal jaren in zijn voliere gehad en zonder problemen. Ik zie wel hoe het gaat lopen, mocht het problemen gaan geven, dan kan ze altijd appart zetten.
De bedoeling is dat ik ze s'winters huisvest in de kistkooien waar ze nu in zitten en in het voorjaar gaan naar buiten gaan.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door casehulseboschHallo Babes. Als je dan toch aan het klutsen gaat met je nieuwste aanwinst, mischien even gaan denken aan een sluisje? Rappe vogeltjes die papagaai amadines.
Succes ermee.
Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
Opmerking
-
Bedankt voor jullie reacties en adviezen Ton...Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Zeker Ton.
Maar ik had al voor dat ik ze ging aanschaffen de nodige info opgezocht op het web en bij me vader naar zijn ervaring met papegaaiamadines gevraagd. En dan blijkt dat er toch verschillende ervaringen zijn met het samenhouden Driekleuren en Roodkoppen, maar goed we zien het wel.
Wat ik ook al zei, mocht het niet gaan, dan kan ik ze gelukkig nog van elkaar scheiden.
Oorspronkelijk geplaatst door PatriickZe kunnen prima bij elkaar in een ruimte.
Ik heb ze alledrie in de voliere gehad, ik zette ze dan wel eerst een tijdje per koppel apart. Dan zoeken ze elkaar in de voliere steeds weer op in plaats van een andere soort.
Vechten van de mannen was bij mij totaal niet aan de orde, als ze maar genoeg ruimte hebben gaat dat prima.
Opmerking
-
-
Veel wisselen
Ik heb nu net dit hele topic gelezen, vind dat Babbes hele mooie kooien en vogels heeft, (gehad), maar ik vind wel, kijkende naar het tijdsbestek, dat je wel heel veel wisseld van vogels..
Dwergeksters, cubavinkjes, gouldamadines, en dan lijkt het of je echt met Goulds gaat kweken, maar ineens lees ik, dat de goulds ineens weer het veld moeten ruimen voor roodkoppapegaaiamadines..
Dit lijkt mij toch niet optimaal voor zowel de vogels, als voor de eigenaar.
Nogmaals, je hebt harstikke mooie kooien, maar denk je niet dat het beter is als je met die mooie kooien je eerst eens zou focussen op bijv. 1 bepaalde soort, en dan later eventueel uitbreiden naar soorten die meer uitdaging bieden?
Ik wens je in ieder geval veel succes, met wat je ook beslist.
Groeten,
Harm
Opmerking
-
Leergier je haalt de worden uit mijn mond.
27-08-10 begonnen met dwergeksters en op 06-12-11 geeindigd met roodkop/driekleur amadines.
Kortom je hebt zo'n 1,5 maand elke vogel gehad.
Met alle respect je bent leuk bezig met de hobby.
Maar erg leuk voor de vogels is het niet, elke keer weer stress en naar een andere eigenaar een andere kooi een andere omgeving.
Hou er rekening mee dat vogels geen speelgoed zijn.
Denk dus idd. even na voor je weer op iets anders stort.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door LeergierIk heb nu net dit hele topic gelezen, vind dat Babbes hele mooie kooien en vogels heeft, (gehad), maar ik vind wel, kijkende naar het tijdsbestek, dat je wel heel veel wisseld van vogels..
Dwergeksters, cubavinkjes, gouldamadines, en dan lijkt het of je echt met Goulds gaat kweken, maar ineens lees ik, dat de goulds ineens weer het veld moeten ruimen voor roodkoppapegaaiamadines..
Dit lijkt mij toch niet optimaal voor zowel de vogels, als voor de eigenaar.
Nogmaals, je hebt harstikke mooie kooien, maar denk je niet dat het beter is als je met die mooie kooien je eerst eens zou focussen op bijv. 1 bepaalde soort, en dan later eventueel uitbreiden naar soorten die meer uitdaging bieden?
Ik wens je in ieder geval veel succes, met wat je ook beslist.
Groeten,
Harm
Maar uiteindelijk beslis ik toch zelf wat voor vogels (soorten etc) hou en wanneer ik ze weg doe en niet iemand anders. Het is per slot van rekening m'n hobby en als andere daar een probleem mee hebben, tja.
Alleen vind ik het jammer dat ik nu neergezet word als of ik geen rekening houd met het welzijn van de vogels, maar het zij zo.
Ik ga mij nu lekker bezich houden met het opknappen van m'n voliere(tje), zodat ie klaar is voor de zomerperiode.
Groet Babbes
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door BabbesMaar uiteindelijk beslis ik toch zelf wat voor vogels ik wil gaan houden en niet iemand anders. Het is per slot van rekening m'n hobby, als andere daar een probleem mee hebben, jammer dan.
Daar heb jij weer gelijk in Babbes.
Maar lees aub ook even wat Populier schrijft over de stress bij de beestjes.. ik mag toch wel aannemen dat jij als vogelvriend daar wel oog voor hebt.
Verder heb je uit mijn bericht hiervoor als je het goed hebt gelezen niet kunnen opmaken dat ik iets voor jouw zou beslissen.
Ik probeerde je alleen te waarschuwen.
Verder heb ik je succes gewenst met wat je ook moge beslissen.
En daar blijf ik bij.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door populierLeergier je haalt de worden uit mijn mond.
27-08-10 begonnen met dwergeksters en op 06-12-11 geeindigd met roodkop/driekleur amadines.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking