Zomaar wat foto's.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dwergekstertjes (Lemuresthes nana)
Collapse
X
-
-
-
Daar zat ik ook al over na te denken Ton, het ziet er dan nog natuurlijker uit en het is beter voor de vogels. Moet even gaan kijken waar ik de takken vandaan ga halen, uit het bos is nu gaan optie, alles is zeik nat
Opmerking
-
Hey, ook al is alles nat, een of twee dagen bij de kachel of op de verwarming en de takken zijn droog. Het is zoveel beter voor ze.
Succes ermee.
Opmerking
-
Dan hoop ik dat 't snel gaat dooien, zodat ik lekker het bos in kan gaan
Ik zal wel weer raar aangekeken worden door voorbijgangers als ik met die takken rond loop, maar ach ik ben wel wat gewend. Toen m'n gifkikkers nog had, ging ik ook altijd mos verzamelen in het bos voor m'n paludaria's en die wandelaars maar denken die vent spoort niet
Dit btw trouwens m'n laatste paludarium geweest.
Opmerking
-
Hele mooie paludarium /Vivarium,
Welke gifkikkers had je er in?, ik heb ook zo'n bak gehad met Phyllobates Vittatus.
Heel veel jonge kikkertjes van gekweekt.
Wat was je reden om de bak weg te doen?
Opmerking
-
Opmerking
-
De reden dat ik moest stoppen met deze hobby, was dat m'n vrouw echt helemaal gek werd van de fruitvliegen die in de woon en zolderkamer rond liepen en vlogen. En had geen zin in een echtscheiding
In dit paludarium had ik een trio Pumilio Bribri's ( 1 man en 2 vrouwen) en een koppel tinctorius Citronella's. Op de zolderkamer had ik kweekbakken waar ik oa ventries, lamasi,azureiventries, azureusen had zitten.
In afgelopen jaren heb ik ook nog leucomelas, galactonotus,anthony, vittatus en tinctoriussen gehad.
Foto's van Bribri en Citronella
Opmerking
-
Opmerking
-
Prachtig allemaal, ook nog wat nakweek gehad?
Ik heb mijn bakken ook weg gedaan door de fruitvliegen. had dan alleen de vleugeloze maar overal door het huis liepen ze.
Opmerking
-
Een nadeel dus van die hobby. Het waren wel erg mooie sukjes mininatuur.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Weer even een update. Ik heb besloten om toch geen extra kooi te gaan bouwen, maar een 1 grote kooivoliere te gaan kopen voor m'n goulds.
De afmetingen van de kooivoliere zijn 95x66x178cm (Breedte/Diepte/Hoogte).
Ik vind de huidige kistkooi toch wat aan de kleine kant voor m'n Goulds.
Opmerking
-
Deze vind ik geen ideale/betere kooi...
tenzij je ze plat legt
en de lengte > hoogte wordtwww.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief
Opmerking
-
beter
ben het met koene eens, ze hebben meer aan lengte dan aan hoogte.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Tja Babbes, een vogel vliegt nu eenmaal liever in de breedt. Ik moet mijn voorgangers wel gelijk geven. De kooi ziet er mooi uit, maar ideaal?
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking