Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dwergekstertjes (Lemuresthes nana)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Gisteren heb ik het koppeltje wildkleur Goulds opgehaald (man RK-PB 2010 en pop ZK-PB 2010)

Hier zijn wat foto's van 't koppeltje.
    Bijgevoegde Bestanden
    Groeten Rob

http://www.bec-info.com

Opmerking

hallo,

hele mooie kooien en mooie vogels heb je (en gehad), maar ik vind de zitstokken nog aardig aan de dikke kant of ligt dat aan mij

Opmerking

Het ziet er inderdaad heel mooi uit, wat zijn het toch een mooie vogels die gouldamadines. Wat de zitstokken betreft, ik vindt ze ook een beetje aan de dikke kant. Misschien kun je er een dunnere bij doen voor de variatie. Dit is goed voor de pootjes.
        groetjes
        Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

Bedankt voor jullie leuke reacties en goede adviezen. En ik ga de zitstokken vervangen voor stokken met verschillende diktes.

Ton, wat leuk dat je reageert en ik hoop dat het al wat beter met je gaat.

Ik heb nu besloten om alleen wildkleur Gouldamadines te gaan houden (en hopelijk ook te kweken ), vandaag de inschrijving voor het lidmaatschap van S.N.G.N. op de bus gedaan, leuk en informatief hoop ik.

Ga nu nog alleen op zoek naar een mooi koppeltje Oranjekop goulds en dan kan het nieuwe jaar goed beginnen.

Filmpje van m'n Goulds koppeltje.

Koppel wildkleur Gouldamadines (natuurbroed)Man Roodkop Paarsborst 2010Pop Zwartkop Paarsborst 2010

Groeten Babbes
            Groeten Rob

Opmerking

Jammer dat je de cubavinkjes wegdoet.

Verder zou ik je koppel goulds een dieper en gesloten nestkast aanbieden. In het nestkastje dat ze nu hebben kan het ook, maar ze verkiezen (van nature uit) anders...
              www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

Zag je cubavinken op Marktplaats staan, idd. jammer dat je die weg doet.

Maar ja mooie kooi en goulds, wat mij ook opviel is het nestkastje, beter is idd. de gesloten versie aan te schaffen (gould kastje).
                Bijgevoegde Bestanden
                Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Nou, de cubavinken blijven waar ze zitten. M'n vrouw en m'n zoontje (die ze Pim en Pom heeft genoemt) waren het er totaal niet mee eens dat ze weg moesten

Ik ga binnenkort zelf samen met m'n vader een kistkooi (160x60x50cm) bouwen die ik boven op zolder ga zetten, zie foto.
                  En het nestkastje wat ik er nu in heb hangen is tijdelijk, van 't weekend haal ik een echt gouldsnestkastje zoals op de foto van Populier.
                  Bijgevoegde Bestanden
                  Groeten Rob

Opmerking

Bijgevoegde Bestanden
                    Groeten Rob

Opmerking

Pas maar op dat dadelijk niet heel het huis vol zit . Maar ik ben zelf ook schuldig begon ook klein en ben alweer plannen aan het maken voor uitbreiding voliere . Veel plezier met je goulds ik heb ook een koppel maar hier willen ze nog niet echt broeden.
                      Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

Opmerking

Haha, nog een kooi dus, zie je wel?

Dat is een mooie maat ook, succes met klussen.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

Opmerking

Ja oppassen moet je echt met het vogelvirus, je begin klein, en voordat je het weet staat je tuin en huis vol.hahaha

Zelf ben ik 16 jaar geleden begonnen met een voiliere buiten van 25 vierkante meter, maar toen kwam er aan de andere kant van de tuin een voiliere bij van 35 vierkante meter, nog niet genoeg dus, broedkooien gekocht, en op het kamertje van mijn man gezet, dus die had zijn kamer al moeten inlevere.

nou dat vond hij dus niet zo prettig, dus 1 jaar laten staan, toen naar de schuur verhuisd ermee.

inmiddels heeft mijn man nu voor mij binnen, dat is een ruimte waar we binnen komen.
                          3 vluchtjes van aluminium gemaakt van 175 cm bij 85 cm.
                          dat aluminium hebben we gekocht bij lowbudget in overasselt zeer laag in de prijs daar.

toen hebben we transparant net erover heen gedaan, en daar zitten nu de vogels bij mij.
                          de goulds en de roodkoppapegaaiamadines, en 1 koppel bruine bichenows, en 1 koppel ceresamadines.

nou het is zeer mooi geworden.
                          maar ik mag nu geen ruimte meer innemen van mijn man, omdat hij zei
                          en hij heeft GELIJK dat het zo wel mooi is.

en inderdaad daar wil ik dus ook mee zeggen pas op voordat je het weet woon jezelf op de wc.hahaha.

maar heb wel tegen mijn zoon gezegd wanneer ga je get huis uit dan kan ik die slaapkamer ook gebruiken.
                          die begon al te lachen en zei zul je toch nog een poosje moeten wachten.

Had wel die vluchtjes van binnen aan jullie willen laten zien maar snap er niets van om die foto's te plaatsen.

Groetjes Petra.

Opmerking

Fijn dat je de cubavinkjes niet weg doet. Nog fijner dat er een grotere kooi komt. Ben benieuwd hoor, maar jouw "kennende" laat je dat nog wel weten.
                            groetjes
                            Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Jullie hadden me hier al voor gewaarschuwd En ik maar in het begin denken ik doe het rustig aan met 1 kooi, maar het pakt je gewoon hehehe.
                              Maar voorlopig hou ik het echt bij m'n koppeltje Goulds en cuba'tjes (gelukkig heb ik m'n cuba's niet weg gedaan zeg, want ik had er echt spijt van gehad).

Tevens ga ik proberen hier een bouwverslagje van de kooi bij te gaan houden met tekst en foto's. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in om er mee te gaan beginnen. En wellicht dat ik ooit nog in de toekomst een mooie voliere in de tuin kan gaan maken, dat zou helemaal te gek zijn, maar voorloppig ben ik hier ook wel zoet mee.

@ Petra. Om foto's te kunnen plaatsen kun je bij de Rubriek 'Overige Opiets' bestanden toevoegen, zie button/knop Beheer bijlagen. Als je hierop drukt kun je foto's van je pc selecteren en uploaden in je bericht. Ben trouwens wel benieuwd naar je vluchtjes.
                              Groeten Rob

Opmerking

Toch zou je best nog een kooi/vlucht bijbouwen
                                die je leeg laat en zo plaats bied wanneer je goulds jongen hebben
                                EN vooral je cubavinkjes...

daar moet je de jongen op tijd scheiden van de man
                                wanneer ze zelfstandig zijn en zeker voor ze op kleur komen

Veel plezier met de vogeltjes
                                www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

Working...
                                X