Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een tip over veilige planten!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Is er iemand die een beplante voliere heeft (en beplant kan houden) terwijl daar kromsnavels inzitten?
    (met beplant bedoel ik dan niet losse takken maar planten (met blad) die in de grond staan)

Bij andere vogels dan kromsnavels kun je volgens mij gewoon alles in je voliere zetten.
    Heb zelf onder andere;
    hortensias, thujas, hederas, bruidsluier, lelies, vuurdoorn, laurier, clematissen, wilg, skimmia, astilbes, buxus, kerstboom, gele lis, liguster en diverse bloeiende bodembedekkers.

(wel opletten dat als je 1 plant in je voliere wil dat je dan niet een zeer giftige neemt)

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door J-T
      Is er iemand die een beplante voliere heeft (en beplant kan houden) terwijl daar kromsnavels inzitten?
      (met beplant bedoel ik dan niet losse takken maar planten (met blad) die in de grond staan)

Bij andere vogels dan kromsnavels kun je volgens mij gewoon alles in je voliere zetten.
      Heb zelf onder andere;
      hortensias, thujas, hederas, bruidsluier, lelies, vuurdoorn, laurier, clematissen, wilg, skimmia, astilbes, buxus, kerstboom, gele lis, liguster en diverse bloeiende bodembedekkers.

(wel opletten dat als je 1 plant in je voliere wil dat je dan niet een zeer giftige neemt)
      Hortensia is ook giftig

En buiten de kromsnavels zijn er nog vele andere vogels die planten eten, of gewoon slopen.
      Groetjes, Marian

Opmerking

ik heb bij mijn tropen de volgende planten staan:
        riet, enkele verschillende grassoorten, vlier, conifeer en vogelmuur.
        Omdat mijn voliere binnen is, staat alles in potten.

groetjes
        Loodje
        groetjes
        Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Iemand nog ervaring met tropische KAMERplanten??
          Het liefst grote planten. Het is mijn bedoeling om van 1 kamer een soort biotoop te maken.

Opmerking

Wat dacht je van palmen. De Roebeline is erg mooi en niet te gek duur, Chamaerops is een heel sterke palm, ook niet te gek duur.
            Trachycarpus is voor binnen minder geschikt, dat is een echte buiten palm.
            Je hebt ook leuke binnenconifeertjes., Calathea geeft een mooi tropeneffect, en diverse bromelias kan ook, deze zijn ook heel mooi aan een grillige stam te maken met spagnum mos.
            Allocasia is ook heel bijzonder met zijn grote bladeren, en de Collocasia kun je heel makkelijk zelf kweken uit taro knollen bij de toko vandaan
            Ook nog eens lekker om zelf het blad te eten.
            Groetjes, Marian

Opmerking

Ik heb er een fraaie yuca in staan, die doet het erg goed en er wordt niet aan geknabbeld.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door maronka
                Wat dacht je van palmen. De Roebeline is erg mooi en niet te gek duur, Chamaerops is een heel sterke palm, ook niet te gek duur.
                Trachycarpus is voor binnen minder geschikt, dat is een echte buiten palm.
                Je hebt ook leuke binnenconifeertjes., Calathea geeft een mooi tropeneffect, en diverse bromelias kan ook, deze zijn ook heel mooi aan een grillige stam te maken met spagnum mos.
                Allocasia is ook heel bijzonder met zijn grote bladeren, en de Collocasia kun je heel makkelijk zelf kweken uit taro knollen bij de toko vandaan
                Ook nog eens lekker om zelf het blad te eten.
                Okay dat zijn goeie tips hier kan ik wat mee:

Hoewel ik de Calathea er twijfelachtig vindt uit zien, het is familie van de Maranta`s en wordt (volgens de website) ook gebruik als medicijn?
                Dus ik vraag me af of deze niet giftig is (ik wil geen vogeltjes die voortdurend stoned zijn
                Veel van deze planten vragen veel vocht ik denk dat als ik de kamer goed vol plant dat `t vocht gehalte in de kamer goed op pijl blijft!
                Ik vraag me ook af of ik Hydro cultuur of gewoon in een pot met aarde moet stoppen?
                Hebben jullie een idee???

Opmerking

Ik gebruikte zelf binnen potaarde, ook daarin vinden de vogels nog wat mineralen etc. ze zaten er graag in.
                  Nu buiten is het gewoon tuinaarde.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

Chamaerops is een erg droogte minnende plant, bromelia heeft ook niet echt veel water nodig, colocasia daarin tegen vraagt veel water, alocasia is ook weer droogte minnend.
                    Calathea is ook een plant die van natte voetjes houd.
                    Yucca is geweldig voor binnen, dracena dito, is een beetje zelfde soort maar dan fragieler.
                    Groetjes, Marian

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door maronka
                      Hortensia is ook giftig

En buiten de kromsnavels zijn er nog vele andere vogels die planten eten, of gewoon slopen.
                      Wat is er giftig aan een hortensia?
                      En waarom zijn de putters er bij mij dan niet van dood gegaan terwijl ze er toch behoorlijk aan gevreten hebben?

Opmerking

Waarschijnlijk "weten" putters dat de schadelijke stoffen die ze binnenkrijgen ook geneutraliseerd kunnen worden, bv door het eten van turf, mos of klei. Zoals de ara's in het wil klei oplikken soms.

Ik zou een hortensia niet bij kanaries zetten, dat kost je gegarandeerd vogels.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

Opmerking

badkamer
                          vichy

Opmerking

Zeker....
                            Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                              Zeker....