Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een tip over veilige planten!
Collapse
X
-
-
En planten of vruchten die wij goed kunnen eten weer giftig voor vogels kunnen zijn.
Opmerking
-
Het is inderdaad een stuk ingewikkelder. Wat de ene vogel met rust laat, eet de andere soort op, sommige weten precies wat wel of niet giftig is, andere vogels eten alles en gaan dan dood.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Ja precies, mss weet iemand of het maag-darmstelsel van een kromsnavel anders is dan bijv. een sijs of is dat weer anders dan van een Vruchteneter?
Een kromsnavel eet zowel vruchten als zaden??
Dan zou je kunnen veronderstellen dat als een papagaaiachtige bepaalde planten kan eten, een vink of een tamilia dat ook zou kunnen??
Dat zou handig zijn om te weten dan kunnen we risico`s uitsluiten
Groetjes Nico
Opmerking
-
Over het algemeen kun je stellen dat wat een inheemse vogel eet, bv een putter, dat voedsel dan ook veilig is voor kanaries en vergelijkbare vogels.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Ik heb tropen en bij staat er in:
bamboe,
hedera (4 of 5 soorten) = klimop
hebe
heide
yuca
grassen
munt (meerdere soorten)
peterselie
anthurium
conifeer
kaardebol
buxus
Die zijn bij mij al jaren zonder nadelige gevolgen in gebruik.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door SniekootjeZover ik weet is Hedera niet giftig veel vogelshouders gebruiken ze, ik weet niet of dat voor alle Hedera`s telt!
De ficus staat in de lijst niet als giftig, en ik ken niet veel mensen die de Ficus gebruiken,dus ik ga `m proberen
zie link : http://www.ficusforever.nl/vragen.php?lang=nl
Hedera is iig voor mensen absoluut giftig, voor vogels dan weer niet.Groetjes, Marian
Opmerking
-
Bedankt mensen voor jullie reacties!!!
Ik sprak zojuist iemand in de buurt en hij vertelde dat de FICUS wel giftig is voor vogels, zoals marinka `t ook al door verwees met haar ficus forever site!
Het blijkt wel dat 80% van de kamerplanten niet giftig is voor vogels maar ja welke???
Het blijkt maar weer eens hoe moeilijk het is om een betrouwbare plantenlijst te krijgen!
Opmerking
-
Om het nog lastiger te maken, het verschilt ook nog welke vogels je hebt. Sommige planten kunnen prima bij bv Japanse nachtegalen terwijl parkieten er dood van zouden gaan.
Een eenduidige lijst is daarom nauwelijks te maken.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking