Alweer enige tijd geleden had ik beloofd om wat fotos van mijn nieuwe voliere te plaatsen. Nog steeds is het ( mijn vrouw) niet gelukt.Daarom een kort verslag van mijn ervaringen als leerling Gould houder in vogelvlucht. Met daarbij de aantekening dat ik het geluk heb dat ik kan terug vallen op een ervaren gouldkweker voor vragen en advies.
April voliere gereed
Mei in totaal 17 Goulds aan geschaft in het gehele land opgehaald
Juni op vakantie
Juli
Ja, je kunt het niet laten toch maar nestkastjes op gehangen. Waarvan ik begrepen had dat de kans op jongen nog klein was. Als leerling maak je je toch regelmatig zorgen. Er zagen wel 10 goulds er niet zo goed uit. Verzorg ik ze wel goed? Zijn ze in de rui of ziek?
Na twee weken begon het eerste koppel een nestje te bouwen en ja hoor er waren drie eitjes gelegd. En de ouders waren afwisselend op het nest. Mijn mentor had gezegd regelmatig nest controleren. En plotseling was 1 ei helemaal weg. Uiteindelijk is er 1 ei uitgekomen
Schitterend, voor een leerling is de verbazing groot hoe snel een jong groeit. Toen schrikken, ik tel elke avond de vogels, het ouderpaar zat allebei weer op stok. De volgende dag in spanning thuis gekomen alles prima met het jong. De ouders voeren nu gewoon overdag. Een tweede nestje van een ander koppel had inmiddels 6 eieren gelegd hiervan zijn er afgelopen week drie uit gekomen. Van mijn andere vogels zien er weer een aantal er helemaal goed uit was dus toch de rui.
Kortom het is genieten als leerling Gould houder
Groeten
Rob Koppen
April voliere gereed
Mei in totaal 17 Goulds aan geschaft in het gehele land opgehaald
Juni op vakantie
Juli
Ja, je kunt het niet laten toch maar nestkastjes op gehangen. Waarvan ik begrepen had dat de kans op jongen nog klein was. Als leerling maak je je toch regelmatig zorgen. Er zagen wel 10 goulds er niet zo goed uit. Verzorg ik ze wel goed? Zijn ze in de rui of ziek?
Na twee weken begon het eerste koppel een nestje te bouwen en ja hoor er waren drie eitjes gelegd. En de ouders waren afwisselend op het nest. Mijn mentor had gezegd regelmatig nest controleren. En plotseling was 1 ei helemaal weg. Uiteindelijk is er 1 ei uitgekomen

Kortom het is genieten als leerling Gould houder
Groeten
Rob Koppen
Opmerking