Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat denken jullie van mijn spitsstaarten (foto)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wat denken jullie van mijn spitsstaarten (foto)

Dit is het nestje wat ik noodgedwongen met de hand probeer groot te brengen, hoe vinden jullie dat ze eruit zien?
    Knoei wel iets meer met eten dan dat de ouders zouden doen

Groetjes Esther

Ze zien er zeker goed uit. Na het voederen even de snaveltjes vegen met een keukenpapiertje, losse rommeltjes verwijderen en dan blijft alles net. De jongen zien er in ieder geval gezond en mooi glad uit.

Ga zo voort!

Groet,

Rob.

Opmerking

probeer het zoveel mogelijk schoon te houden, maar ben wat bang dat de snaveltjes nog dun zijn.
      Groetjes Esther

Opmerking

snaveltjes

De snaveltjes zijn in dit stadium wel dun maar nog erg elastisch, daar gaan de problemen dus niet mee komen. Zeker als je een en ander met beleid blijft doen.

Groet,

Rob.

Opmerking

dank je, ga het zeker proberen, en doe alles met beleid, omdat ik nog super voorzichtig ben. Ben best trots dat dit al 2 dagen lukt, voor een beginner als ik.
          Groetjes Esther

Opmerking

Mooi proper houden anders gaat het schimmelen denk ik.

Zal ook eens een fotootje posten van mijn hand opfok zebravinkje....

Die is wel al ietsjes ouder als de jouwe .

Hou je ze ook al warm of niet?

Maar toch ik wens je veel succes .

grts

Opmerking

Hoi Bert, heb ze in de huiskamer, het is hier 23 a 24 graden, is dat goed?
              Groetjes Esther

Opmerking

Ze zijn nog wat kaal dus denk dat ze liever wat warmer zitten...

Hier is mijn kleintje..

Dit is zijn 3de dag dat ik hem voer en hij word sterker en maakt meer geluid.

Eerste dag was het moeilijk om dat hij zijn bekje dicht hielt om eten te geven, nu gister was het iets makkelijker en vandaag moet ik geen moeite doen.

Hier zit die op mijn zelfgemaakte staander ..

grts

Opmerking

Opmerking

mooie foto`s,
                    dat is zeker wel leuk handopfok ofniet?

Opmerking

Erg mooi Bert, geluid maken ze hier ook volop en ze reageren ook op mijn stem.Hoe oud is je vogel? Het is wel heel leuk Timon, maar had liever gehad dat de ouders het gedaan hadden, er gaat ook erg veel tijd inzitten.
                      Groetjes Esther

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Bentley
                        Erg mooi Bert, geluid maken ze hier ook volop en ze reageren ook op mijn stem.Hoe oud is je vogel? Het is wel heel leuk Timon, maar had liever gehad dat de ouders het gedaan hadden, er gaat ook erg veel tijd inzitten.
                        Ja reageren doet hij hier ook, als ik iets zeg tegen hem begint hij direct te roepen .

Gister toen we weg moeten naar familie ging hij mee en zat hij in de auto de hele tijd te toeteren.

De vogel is denk ik een week of 2 of nog iets ouder..
                        Hij kan nog niet niet vliegen. ( dus opletten is het wel denk ik)

Inderdaad hand opfok is leuk, maar zo veel tijd gaat er dan in zitten.

groetjes

Opmerking

Was het bij jou ook noodzaak, of doe je het voor de lol? Ik heb al een kooi klaar staan voor als ze gaan vliegen, je weet maar nooit hoe snel ze zijn. De vogeltjes voelen best warm aan dus denk niet dat ze het koud hebben.
                          Groetjes Esther

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Bentley
                            Was het bij jou ook noodzaak, of doe je het voor de lol? Ik heb al een kooi klaar staan voor als ze gaan vliegen, je weet maar nooit hoe snel ze zijn. De vogeltjes voelen best warm aan dus denk niet dat ze het koud hebben.

Opmerking

ik vroeg me ook af als ze met de hand zijn grootgebracht of ze dan weer in een voliere kunnen of worden ze dan niet meer geaccepteerd? Ik ben benieuwd of ze het gaan overleven, schijnt best lastig te zijn.
                              Groetjes Esther

Opmerking

Working...
                              X