Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke prachtvinken meest geschikt voor kolonie kweek?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• welke prachtvinken meest geschikt voor kolonie kweek?

Hey,

Wil binnenkort van 2 soorten prachtvinken 3-3 gaan houden in mijn voliere. Dus in totaal 6 koppels. De voliere is meer dan ruim voldoende voor 6 koppels. Nu vraag ik me alleen af welke soorten hier het best voor geschikt zijn. En ze moeten ook een beetje tegen de kou kunnen, ze krijgen een vorstvrij nachthok tot hun beschikking maar geen verwarming.

sint helenafazantjes en goudbuikjes schijnen het nogal goed te doen in koloniebroed aleen is aan goudbuikjes een beetje moeilijk aan te komen.
    volgens mijn gaan spitsstaarten en bichenow's ook goed in kolonie.

Opmerking

Dat kan prima met behoorlijk veel soorten, zowel Afrikaanse als Australische, eigenlijk teveel om op te noemen. Alles valt of staat met de ruimte die ze krijgen, die moet groot genoeg zijn en voldoende beschutting geven.

Welke soort(en) vind je zelf het mooist?
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Ik doe dit zelf met Binsen en Bichenows, gaat prima samen.

Opmerking

Ik heb op dit moment een kolonie Bruinruggoudmussen en een kolonie Gould's (bij elkaar).
          Goudmussen zijn erg leuk in kolonie, maar wel druk en moeten de ruimte hebben. De Gould's moeten we een vorstvrij nachthok hebben.
          In het verleden ook binsen en maskeramadines in kolonie gehad. Ging prima.
          www.vogeltuin.webnode.nl

Opmerking

mij voorkeur gaat naar gould's, binsen, bichenows. Maar forbes, driekleur en roodkop papegaai amadine's vind ik ook mooi. Maar ik wilde gewoon weten met welke soorten het allemaal kan.

Opmerking

Ik dacht dat jij zo gek was op amerikaanse zaadeters?

Heb je alles weg gedaan?
              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Ik ben er nog altijd zeer zot van, maar ik ga me even rustig houden met deze soorten. Ik heb wat tegenslagen gehad met de vogels zelf en heb op dit moment wat minder tijd om in deze vogels te steken. Daarmee dat ik nu wat goedkopere soorten wil gaan houden en iets gemakkelijker in houden en kweken. Maar ik heb nog altijd cubavinken, perupaapjes (met 1 jong op het moment) en boliviaanse kuifkardinalen. En deze blijven ook. En moest ik men perupapen ooit weg doen ben jij de eerste die het hoort!!!

Opmerking

Okay, ik schrok al, ik dacht dat je met deze soorten ging stoppen.

Ik heb zelf ook 2 perujongen, net uitgevlogen en de jongen van verleden jaar zitten ook al op eieren. dus dat loopt lekker.

De jongen van verleden jaar zijn waarschijnlijk 4 poppen en samen met een andere man in de buitenvoliere gedaan.

En daarvan hebben dus 2 nestjes, ook een beetje koloniebroed dus.

Bedankt alvast dat je aan me denkt als je ze weg doet.

Succes met de keuze van de prachtvinken en de andere vogels natuurkijk.
                  Groeten Michael

Opmerking

jij bent de enigste persoon die ik ken met deze soort, dus ik zou eerst aan jou vragen of je ze zou willen. Maar voorlopig blijven ze nog.
                    Op dit moment heb ik dus 1 jong, jammer genoeg met een scheef pootje. Hopelijk blijft de rest allemaal goed gaan want ik heb nog geen enkel jong in leven kunnen houden van deze soort.

Opmerking

Jammer te horen dat het nieuwe jong al wat mankeert, het jong van verleden jaar was ook al plotselijk dood, je heb geen geluk bij deze soort.

Hopelijk in de toekomst gaat het beter.
                      Groeten Michael

Opmerking

Stick, hoe groot is je voliere ? zo te horen heb je al aardig wat ervaring met vogels, waarom wil je nu kolonie broeders houden, met wevers kan dat ook aardig goed. alleen slopen die wel al je planten.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Met gouldamadines en bichenows heb je een mooie combinatie vind ik. De kleurige, maar wat rustige goulds, en de drukkere kleine bichenows.
                          Kunnen prima samen, beide ook in een groepje.

Succes met een keuze maken.
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

Opmerking

de voliere bestaat uit 2 delen, binnen en buiten. Binnen is 1m breed, 2m hoog en 2m lang. Buiten is 3m lang, 2m hoog en 1,5m breed. De reden waarom ik aan zogezegde koloniebroed wil doen is omdat ik niet met te veel verschillende soorten wil zitten. Ik zou natuurlijk 6 verschillende soorten in die voliere kunnen plaatsen maar als er dan ik het kweekseizoen is eentje wegvalt dan is de kweek weeral over voor die soort. Als ik dan meerdere koppels heb van dezelfde soort is de kweek nog niet verloren. Klinkt misschien wat stom maar zo denk ik er over. Het zou natuurlijk dom zijn als ik 3 koppels van de zelfde soort in die voliere plaats en dat deze dan heel de tijd zitten vechten en zo, daarmee dat ik hier eens informeer bij de ervaren kwekers. In men beginjaren heb ik in dezelfde voliere eens een heleboel verschillende soorten prachtvinken in deze voliere geplaatst en dat ging prima, zelfs met succes. Toen zaten er in die voliere nonastrilde, blauwfazantje, gould's, binsen, ceres, zwartbuikvuurvink. Van elk 1 koppel.

En ik heb inderdaad al wat vogels gekweekt, sommige met succes en sommige wat minder. Ik kweek nu al 10 jaar vogels en heb in die jaren met volgende soorten gekweekt : barmsijs, zwartkopsijs, zwartkopgroenvink, binsenastrilde, ceresamadine, rode kardinaal, groene kardinaal, chinese dwergkwartel, jungle bush kwartel, roodkuifkardinaal, diamantduif, europese kwartel, kruisbek, bandvink en nog een hoop die ik vergeet.

Opmerking

Working...
                            X