Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vleugelbeschadiging.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Vleugelbeschadiging.

Mijn Gouldamadineman heeft ineens aan beide vleugels deze met bloed beschadigde vleugels . Kan niet met vechten oid gekomen zijn daar hij alleen zat toen dit gebeurde.Wat zou dit kunnen zijn en wat hieraan te doen .Hij is voor de rest kerngezond en eet goed en is vlug .

alvast bedankt,
    Karel.
    Bijgevoegde Bestanden

Hallo Karel,

Ik heb het pas ook gehad met een Twa twa pop.

Ze zat steeds te pikken aan de vleugelbochten en dat tot bloedens aan toe.

Maar dit was tijdens de rui, ik heb haar en de andere vogels maar eens buiten gezet in het zonlicht en badwater met badzout gegeven.

Het is waarschijnlijk gebrek aan UV in of ze hebben last van een mijt.

Ik weet het niet, maar nu mogen ze 2 uur per dag de zon in.

En het is nu ook helemaal weg en genezen.

Zitten jouw vogels binnen?
    Bijgevoegde Bestanden
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Hallo Michael, zitten binnen maar hij is niet in de rui.Ook zie ik hem ook niet zelf pikken aan zijn vleugels.Heb dit nog nooit gehad .Geef ze regelmatig (2 x per week) een bad met badzout .

Opmerking

Net nog gekeken en pikt zelf aan vleugel tot inderdaad aan bloedens toe.Wat kan dit zijn?

Opmerking

ik vind 2 keer per week bad te weinig
          ik heb ook goulds mijn krijgen ze iedere dag een bad 2 keer per week badzout erin
          ik heb dit probleem nog nooit gehad

Opmerking

Is dat 2 x in de week een bad of 2 x in de met badzout en iedere dag een badje?

Want 2 x in de week is idd. wat weinig, en gaat de vogel wel in bad?

Ik heb zelf ook blauwe goulds gehad, en die gingen haast nooit in bad.

Deze vogels heb ik altijd zelf nat besproeid met water met wat badzout.

Maar nu weet ik nog niet of jouw vogels binnen zitten, zo ja, heb je uv lampen in de ruimte?

Ik heb destijds bij de twatwa pop ook in gesmeerd met wat olijfolie om de wonden iets te verzachten.
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Geef ze 5 x per week een badje en 2 x badzout ook gaat deze man elke keer in het badje. Vanmiddag weer bloeden en heb toen maar de vleugel met verbandspray ingespoten.Dit stoptte wel het bloeden maar weet nog niet wat er aan te doen om dit te voorkomen.Ook heb ik uv lampen in mijn ruimte .

mvrg Karel

Opmerking

Working...
              X