Mededeling

Collapse
No announcement yet.

st. Helenafazantjes in de winter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• st. Helenafazantjes in de winter

Ik ben een beetje vroeg, maar ik heb een vraag over de winterhardheid van st. Helenafazantjes.

kunnen deze overwinteren in de voliere met een ongeisoleerd nachthok in een houten schuurtje of is dit te koud voor deze vogels.

Mocht dit niet kunnen dan moet ik nog aan het verbouwen

Hallo Spenkie,

Er zijn een heleboel mensen die ze wel op deze manier buiten houden.
    Ook veel mensen halen ze naar binnen (verwarmd). Je zal zelf een keus moeten maken.
    Wat ook vaak gezegt word is dat de vogels niet door de kou dood gaan maar doordat ze telang niet kunnen eten doordat het donker is. Dit wordt dan verholpen door bij teverlichten.
    Ik zou zelf met mijn vogels voor zekerheid kiezen en zorg voor een verwarmd nachthok. Dit vind ik zelf ook veel lekkerder trouwens.
    Je zal als minimum temperatuur ca. 15 graden aan kunnen houden.
    Verder zal je als je zuinig op je pop bent, deze voor legnood moeten sparen. Dit doe je ook door te zorgen dat het niet te koud wordt.
    Het is ook handig om te weten hoe de vorige eigenaar ze heeft gehouden dit zegt een hoop over de vogels die je heb.

M.vr. gr.
    Ben
    Groeten, Ben

Opmerking

Ik heb een buiten- en verwarmd binnenhok, ze kunnen zelf van binnen naar buiten enz. moet ik ze in de winter ook laten kiezen of sluit ik ze beter op binnen?
      Groetjes Esther

Opmerking

Ik zou ze lekker laten kiezen zelf. Let maar op, ze zullen je verbazen in de sneeuw.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
          Ik zou ze lekker laten kiezen zelf. Let maar op, ze zullen je verbazen in de sneeuw.
          Hoi Ton,

dan laat ik ze zeker zelf kiezen, alleen de sneeuw kan niet in de kooi, die is vanboven dicht gemaakt met warmtewerend materiaal ( soort plexiglas) en dakleer voor de waterafvoering.
          Ze zullen zelf de warmte in de schuur wel opzoeken neem ik aan als ze het te koud vinden.
          Groetjes Esther

Opmerking

Hallo Bentley. Mijn kolonie Saint hebben de keuze van een beplante buitenvlucht van 3800 x 1800 x 2400h en een binnenhok van dezelfde afmetingen. Mijn binnenhok is volledig geisoleerd en de temperatuur daalde deze winter niet tot onder +10C. S' nachts kwamen de Saints zelf naar binnen. Ook het broeden hebben ze de afgelopen paar jaar binnenshuis gedaan. Vind het wel of niet verwarmd onderbrengen van vogels trouwens wel een interessant onderwerp. Zelf kijk ik graag naar waar de vogels van oorsprong vandaan komen en wat hun klimaat omstandigheden zijn. Er zullen vele mensen zijn die Gould amadines in koude omstandigheden huizen. Zelf heb ik in de Kimberleys' nog nooit sneeuw zien liggen. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

Helemaal waar Kees.
              Andersom, in bepaalde delen van Afrika, vooral op hoogtes, kan het ook verdraaid koud zijn.
              Veel dieren zijn meesters in aanpassen bovendien.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

Hallo Ton. Niet alleen dieren zijn meesters in aanpassen. Heb een vriend die naar Noord Alberta, Canada is geemigreerd. Negen maanden van het jaar vorst en temperaturen tot min 50C. Maak je borst maar nat! En hij leeft nog steeds Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

Hallo,

Tropische vogels kunnen zich idd wel aanpassen, maar alleen als wij ze die faciliteiten geven die ze zo nodig hebben om te overleven.
                  Een vergelijk met mensen kan niet, ik heb namelijk nog nooit een vogel gezien met een aansteker op z'n rugje om een vuurtje te maken als hij het koud krijgt. (lach)

groetjes
                  Loodje
                  groetjes
                  Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                  http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Over die sint helena's, ik heb ze ook in een vlucht met een verwarmd nachthok maar 's winters zitten ze nooit in het nachthok, alleen om te eten.
                    Afgelopen winter was toch behoorlijk streng maar ze hebben het allebei overleefd.
                    Ik heb ze wel eens toen er erg strenge vorst voorspeld werd het nachthok ingejaagd en dan dichtgedaan omdat ik an was dat ze dat niet zouden overleven maar later deed ik dat ook maar niet meer.
                    Ze slapen altijd buiten in de bamboe en waren ook 's winters niet van plan dat plekje af te staan.
                    Overigens slapen mijn helena's zelfs niet in een nestje, waar ik mij ook over verbaas want overal word toch gezegd dat het nestslapers zijn.
                    Al met al hebben ze dus tot min -20 graden buiten geslapen zonder nestje en ze heben geen kik gegeven, zaten ook nooit bol en waren elke dag even actief als normaal.

Opmerking

toch nog veel verschillende meningen lees ik hier ik vind dit wel een interesant stukje.
                      ik heb hier wel mozambiquesijzen zomer en winter buiten zitten en dat gaat prima dus waarom st helenafazantjes niet lijkt mijn.
                      ik heb deze vraag hier ook al eens gesteld over blauw en blauwkop blauwfazantjes en hier waren ook de meningen over verdeeld.

Opmerking

Working...
                      X