Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spitsstaarten gooien jongen uit het nest

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• spitsstaarten gooien jongen uit het nest

Vandaag heb ik al 3x een jonge spitsstaart op de grond gevonden, heb ze steeds weer terug in het nestje gelegd, maar ze zijn nog zo kleine dat ik denk dat de ouders dit doen. Wat kan ik hieraan doen, en als het zo blijft, kan ik ze dan met de hand groot brengen en hoe werkt dit dan?
    Weet niet goed wat ik ermee aan moet.
    Groetjes Esther

Hoe oud zijn de jongen?

Opmerking

knoop ze een parachute op de rug

Ik denk dat je er niet veel aan kunt doen. De ouders kunnen te onervaren zijn of ze vinden het jong niet goed. Met de hand opvoeden is erg lastig omdat je erg vaak moet voeren en het erg kleine hoeveelheden zijn

Opmerking

Ik zou observeren welke oudervogel het doet en deze uitvangen!
        De andere oudervogel kan het wel alleen af.
        Geef je ze ook levend voer? Misschien hier even mee minderen of stoppen.
        Alleen op zaad en eivoer redden ze het ook prima! En ook trosgierst wordt graag gegeten.

Opmerking

Ze zijn ca 1 week oud, weet niet welke ouder het doet, denk idd. onervarenheid. Ze krijgen gierst, eivoer en zaad, geen levend voer. Net weer 1 terug gelegd, maar denk als het bv. vannacht gebeurt ze morgenochtend dood erin liggen. Het vogeltje ziet er best wel raar uit, een hele dikke geelachtige krop, misschien eivoer.
          Groetjes Esther

Opmerking

Krop moet er zo uit zien, dan word er in ieder geval goed gevoerd.

Opmerking

reactie

Nestkom te hoog misschien?
              Kijk verder ook eens even naar de nagellengte van de oudervogels.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                Nestkom te hoog misschien?
                Kijk verder ook eens even naar de nagellengte van de oudervogels.
                het nestje hangt best hoog, ik kan het ook niet lager hangen, kan dat het probleem zijn? de nagels zijn prima.
                Groetjes Esther

Opmerking

reactie

Ik heb het niet over de nesthoogte, maar over het nestje zelf. Als ze in een halfopen nest zitten, zou het kunnen dat er teveel nestmateriaal in zit en de nestkom niet diep genoeg is en daardoor de jongen er gemakkelijk uit kunnen.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

ze zitten in een tralie kooitje, dus allen de voorkant is open, heb ook niet het idee dat ze er zelf uitvallen, ze zien er nog zo iel uit. Ik heb ze steeds terug gelegd, en de ouders gaan steeds weer terug op het nest. Vandaag gelukkig nog niks gevonden, dus hoop op het beste. Het is hun eerste nestje, dus misschien onwennig?
                    Groetjes Esther

Opmerking

Working...
                    X