Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cana grit van beaphar of grit met koraaltjes van prestige ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• cana grit van beaphar of grit met koraaltjes van prestige ?

Ik was bij de Welkoop en vroeg of er verschil was tussen grit en een ander soort "spul"wat nodig is om de eierschaal mee te vormen, wat mij betreft lijkt het allemaal een beetje hetzelfde spul, de een zit wat koraal bij in de ander houtskool.
    Maar ik had "dit pakje" (en hij gaf mij een pakje) nodig zij de man om de eierschaal vorming te bevorderen, anders kreeg ik windeieren, afijn ik koop dat pakje van beaphar, het was een veel kleiner pakje, maar 250 gram, als ik gewend was dus ik dacht het zal wel wat anders zijn.
    Ik had m'n leesbril niet bij me.
    Alhoewel in al die jaren mijn parkieten en kanaries nog nooit windeieren gelegd hebben....

Nu zit ik thuis eens te vergelijken en het is allemaal voor de spijsvertering, allebei mineralen mengsel met calcium.
    Word ik nu belazerd omdat ik m'n bril niet bij me had
    Of is dit nu zo verschillend ?
    De prijs is iig absoluut verschillend.

Wat moet ik nu geven, maagkiezel en weer wat anders voor eierschaal te bevorderen of is gewoon grit met koraaltjes goed ?
    Ik koop nooit de goedkoopste merken.
    Tropen is voor mij toch weer wat heel nieuws als parkieten en ik wil het natuurlijk vooral goed doen.
    Groetjes, Marian

Hoi, Maronka

Ik geef grid en maagkiezel , en dat hoeft echt geen merk te zijn , hoor
    allemaal onzin
    als je dan ook nog sepia geeft is het compleet genoeg.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door maronka
      Nu zit ik thuis eens te vergelijken en het is allemaal voor de spijsvertering, allebei mineralen mengsel met calcium.
      ?? Waar wil je het dan voor gebruiken?
      Grit is voor de mineralenhuishouding van de vogel.
      Maagkiezel is voor het helpen vermalen van het voer.

Koraal lijkt me niet erg milieuvriendelijk, maar hoe is dat gewonnen?
      Houtskool is goed voor de absorbtie van bepaalde stoffen. Denk maar eens aan Norrit. Teveel kan slecht zijn en bijvoorbeeld vitaminen absorberen zodat die niet voor het dier beschikbaar zijn.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
        ?? Waar wil je het dan voor gebruiken?

Koraal lijkt me niet erg milieuvriendelijk, maar hoe is dat gewonnen?
        Houtskool is goed voor de absorbtie van bepaalde stoffen. Denk maar eens aan Norrit. Teveel kan slecht zijn en bijvoorbeeld vitaminen absorberen zodat die niet voor het dier beschikbaar zijn.
        Ik wil gebruiken wat noodzakelijk is voor de behoefte van de vogels.
        Ik weet dat vogels kiezel nodig hebben voor hun spijsvertering, maar dat er een apart product bij moert voor de aanmaak van eierschalen wist ik niet, en weet ik nu helemaal niet meer nu men mij 2 bijna identieke producten verkocht heeft qua samenstelling, en iets dergelijk had ik ook al in huis van mijn parkieten.

Mijn vraag is: is er nog iets meer nodig dan grit alleen, wat hoofdzakelijk voor de spijsvertering is, dat wist ik nl. al, moet er een speciaal product bij voor de eierschaal aanmaak, naar mijn idee niet, maar ik weet het niet zeker.
        Groetjes, Marian

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
          Hoi, Maronka

Ik geef grid en maagkiezel , en dat hoeft echt geen merk te zijn , hoor
          allemaal onzin
          als je dan ook nog sepia geeft is het compleet genoeg.
          Ik zie dus eigenlijk nagenoeg geen verschil in samenstelling tussen grit en maagkiezel.
          Of ik heb de juiste producten niet, maar dat lijkt me sterk gezien de resultaten van mijn vorige vogels.

Sepia geef ik ook altijd, en mineraal steen. plus de eierschalen van de kippe eieren
          Groetjes, Marian

Opmerking

Hallo, je blijft hetzelfde herhalen, maar het antwoordt is al gegeven.

En een sepia om het kompleet te maken.

Meer heb je niet nodig, alle andere varianten op grit is verkooppraat en geld klopperrij.
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
              Hallo, je blijft hetzelfde herhalen, maar het antwoordt is al gegeven.

En een sepia om het kompleet te maken.

Meer heb je niet nodig, alle andere varianten op grit is verkooppraat en geld klopperrij.
              Dan mag ik aannemen hoe u het nu stelt dat grit en maagkiezel in een zelfde pakje zit, het is beiden voor de spijsvertering en de mineralen huishouding.
              de ene verpakking heet grit en de andere het grit met mineralen.
              Het enige verschil zo te lezen is 2% calcium.

Moet ik nu iets anders geven voor de eischaal aanmaak.
              Graag even goed lezen svp ?
              Groetjes, Marian

Opmerking

Hallo,

Ik koop meestal verschillende merken en gooi die dan bijelkaar. Dan hebben ze van alles wat. Ze halen er zelf wel uit wat ze nodig hebben.
                Ook kook ik eieren en haal de schaal eraf. Deze schaal verpulver ik in een vijzel en prak dit dan door het zelfgemaakte eivoer. Als ik veel verpulverde eierschalen heb, zet ik daar een schaaltje van in mijn voliere.
                Ook heb ik er een "pik" steen in staan.
                Ik ververs wel elke week de steentjes. Weet niet of dit noodzakelijk is maar dat doe ik gewoon.
                Ik heb nog nooit windeieren gehad.

groetjes
                Loodje
                groetjes
                Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Ze hebben je 2 x hetzelfde aangesmeerd, het ene pakje bevat maagkiezel en grit.

Het andere pakje alleen grit.

Pakje 1 was al genoeg geweest, het is een mix van 2 producten in 1.

Toch de bril meenemen volgende keer.
                  Bijgevoegde Bestanden
                  Groeten Michael

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                    Ze hebben je 2 x hetzelfde aangesmeerd, het ene pakje bevat maagkiezel en grit.

Het andere pakje alleen grit.

Pakje 1 was al genoeg geweest, het is een mix van 2 producten in 1.

Toch de bril meenewen volgende keer.
                    Dat vermoed ik nu ook, ik wilde alleen zeker weten of ik het niet verkeerd had.
                    Dat grit komt wel op, en zoals Loodje zegt, mixen is ook een optie, dan krijgen ze meer diverse middelen binnen.

Ook ik ververs c.a. een keer per week.
                    Groetjes, Marian

Opmerking

Er zijn meerdere soorten grit:

Grit van gemalen steentjes met onder andere roodsteen.

En oestergrit gemaakt van gemalen schelpen.

De variant met koraal ben ik nog niet tegengekomen.

Ik koop idd. ook beide soorten en meng deze samen met maagkiezel.

Het rood piksteentje wordt bij mij niet van gegeten, ik denk dat dit meer is voor parkieten.

Het beste is een plaatselijk vogelbeurs te vinden een daar je grit/kiezel enz. te kopen, daar krijg je 3 x zoveel voor de prijs van de

Cana pakjes.

Welkoop is prijzig.
                      Groeten Michael

Opmerking

Dat heb ik gemerkt dat Welkoop prijzig is.
                        Maar soms moet je het even doen met wat voor handen is.
                        We hebben nieuwe vogels, en de voliere totaal opnieuw ingericht.
                        Ik woon in Arnhem, de vogelmarkt in Barneveld is voor mij het dichts bij, dat is iedere woensdag ochtend.
                        Ik zou ook iet weten waar ik bij mij in de buurt verse pinky's en bufalo wormen kan kopen.
                        Dat moet ik ook nog uit zien te vinden.
                        Mag je zelf maden kweken en die voeren, of zijn maden absoluut ongeschikt ?
                        Groetjes, Marian

Opmerking

Hoi Marian, wel eens aan diepvries buffalo's en pinkys gedacht?
                          Minder rompslomp en wel even de vogels het leren eten maar dat hebben ze gauw genoeg door.
                          Of je moet echt vogels hebben die hun jongen alleen met levend voer grootbrengen.
                          Ik heb verschillende cinisoorten en ze eten het allemaal en vroeger ook div insectenetersoorten gehad die het ook allemaal aten.
                          Mvg,
                          Kingfisher
                          Mvg,
                          Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                            Hoi Marian, wel eens aan diepvries buffalo's en pinkys gedacht?
                            Minder rompslomp en wel even de vogels het leren eten maar dat hebben ze gauw genoeg door.
                            Of je moet echt vogels hebben die hun jongen alleen met levend voer grootbrengen.
                            Ik heb verschillende cinisoorten en ze eten het allemaal en vroeger ook div insectenetersoorten gehad die het ook allemaal aten.
                            Mvg,
                            Kingfisher
                            Maar dan moet ik wel weten waar het te kopen ?
                            Kweken is er nog effe niet bij, ze zitten nu allemaal in een compleet nieuwe behuizing, en zo te zien hebben ze het geweldig naar hun zin.
                            En ik dus ook
                            Groetjes, Marian

Opmerking

[QUOTE=populier;100928]Er zijn meerdere soorten grit:

De variant met koraal ben ik nog niet tegengekomen.

Hoi Populier is van de frima vesele=laga
                              maar wat je zegt oestergrit en maagkiezel zelf door elkaar mengen is het goedkoopst en bevat alles

Productvoorstelling

Prestige Grit met koraaltjes is een mengeling van oesterschelpjes, kiezelsteentjes, zeekoraaltjes, roodsteen en houtskool: een onmisbaar voedersupplement voor iedere vogel. Het is niet alleen een rijke bron van mineralen en sporenelementen. De aanwezige kiezelsteentjes zijn zonder meer noodzakelijk voor een goede spijsvertering.

Gebruiksaanwijzing

Vrij ter beschikking stellen en regelmatig verversen.
                              Indicatieve voederwaarden
                              Ruwe as 98,5 %
                              Calcium 23 %
                              Fosfor 0,02 %
                              Natrium 0,15 %

Opmerking

Working...
                              X