Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cana grit van beaphar of grit met koraaltjes van prestige ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Hallo Dik,

Klinkt goed wat ik zo lees, maar ik heb nog zo veel voorraad liggen dat moet eerst op. Ik denk dat de vogels nu echt niet die koraal steentjes missen op dit moment, maar bedankt.

Maronka,

Wat Kingfisher al zegt diepvries is erg handig., ik gebruik tegenwoordig ook alleen nog diepvries maar idd. je vogels moeten het leren eten.

Je moet even op de site van Topinsect kijken of er een Nederland winkels op staan die het verkopen.

Zelf maden kweken is niet goed omdat de darm inhoud van de maden allerlei rotzooi bevat waar je vogels ziek van kunnen worden.
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
      ......Zelf maden kweken is niet goed omdat de darm inhoud van de maden allerlei rotzooi bevat waar je vogels ziek van kunnen worden.......
      Foefje Michael:

gooi de maden in een emmer met ijskoud water (met een paar ijsblokjes) en laat ze een paar minuten zwemmen. De maden zullen zich onmiddellijk ontlasten. Gooi ze vervolgens op een zeef en spoel ze schoon. Daarna laat je ze 'drooglopen' in een bak met wat papier van de keukenrol.
      En nu zijn ze geschikt voor consumptie! Bewaren kan enkele dagen in een bak met zemelen, maar wel in de koeling.

gr
      Hans.
      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Dank je Hans,

Maar ik kende het trukje al, het leek me alleen voor een vrouw geen prettige bezigheid .

Waar weet jij of de maden van de hengelsportzaak op deze manier voor de vogels toch te gebruiken zijn?
        Je hoord wel eens dat je die niet moet gebruiken, sommige bevatten ook nog een kleurstof.

Alvast bedankt.
        Groeten Michael

Opmerking

Dank je Hans,

Maar ik kende het trukje al, het leek me alleen voor een vrouw geen prettige bezigheid .

Waar weet jij of de maden van de hengelsportzaak op deze manier voor de vogels toch te gebruiken zijn?
          Je hoord wel eens dat je die niet moet gebruiken, sommige bevatten ook nog een kleurstof.

Alvast bedankt.
          Ik vind dit discriminerend Populier
          Ik ben niet zoals de meeste vrouwen die gillend weglopen bij sommige insecten of wormen ed.
          Sterker, ik heb al maden gekweekt maar weer weggegooid omdat mijn man zei dat het vies was en waarschijnlijk niet goed om aan vogels te geven.
          En ik dacht, hij kan wel eens gelijk hebben.
          Ik had kattevoer in een bijna afgesloten bakje in de tuin gezet.
          In drie dagen tijd barste het van de maden, ik vind dit eerlijk gezegd fascinerend om te zien deze ontwikkeling.
          Maar ik vind het bv. ook niet erg om met koeiemest te werken in de tuin, ik vind het zelfs niet stinken

Dus maden kweken kan zonder schadelijke gevolgen voor de vogels met het trucje van Hans ?
          Groetjes, Marian

Opmerking

Blij te horen dat je het facinerend vind, dat hoort nou ook eigenlijk een beetje bij de vogelhobby deze dingen

Ik denk dat je die maden gekweekt op het kattevoer best had kunnen gebruiken en na de methode van Hans had kunnen verstrekken.
            Groeten Michael

Opmerking

Blij te horen dat je het facinerend vind, dat hoort nou ook eigenlijk een beetje bij de vogelhobby deze dingen

Ik denk dat je die maden gekweekt op het kattevoer best had kunnen gebruiken en na de methode van Hans had kunnen verstrekken.
              Ik ga het nu opnieuw doen.
              Het is zo dat je bent wat je eet, dus word speciaal dieet aanbevolen voor de maden te kweken, vis, vlees of kip ?
              Of weer gewoon kattevoer ?
              Groetjes, Marian

Opmerking

Denk dat het soort vlees niet zo veel uit maak.

Maar persoonlijk lijkt mij dat kattevoer het beste, maar wacht even, wie weet zijn er nog tegenstanders op het forum die zeggen dat je het absoluut niet moet doen.
                Groeten Michael

Opmerking

indruk

Maar persoonlijk lijkt mij dat kattevoer het beste, maar wacht even, wie weet zijn er nog tegenstanders op het forum die zeggen dat je het absoluut niet moet doen.
                  Maar op mijn menig zit je waarschijnlijk niet te wachten.
                  En die is: Dat dit soort vogels lekker in een grote beplante buitenvoliere thuis horen.
                  Ik heb sterk de indruk dat het weer een fijn weekend gaat worden. Niet gaan babbelen dat het weer aan de moderator ligt hoor, ik loop al weken met groene laarzen aan.

Groet,

Rob.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door RobK
                    Ik heb sterk de indruk dat het weer een fijn weekend gaat worden. Niet gaan babbelen dat het weer aan de moderator ligt hoor, ik loop al weken met groene laarzen aan.

Groet,

Rob.
                    Groetjes, Marian

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                      gooi de maden in een emmer met ijskoud water (met een paar ijsblokjes) en laat ze een paar minuten zwemmen. De maden zullen zich onmiddellijk ontlasten. Gooi ze vervolgens op een zeef en spoel ze schoon. Daarna laat je ze 'drooglopen' in een bak met wat papier van de keukenrol.
                      En nu zijn ze geschikt voor consumptie! Bewaren kan enkele dagen in een bak met zemelen, maar wel in de koeling.
                      Bedankt voor de tip, deze kende ik nog niet.
                      Maar mag je de maden na deze reiniging wel levend geven? i.v.m. dat ze de krop van de jongen opeten?
                      Tenminste dat heb ik een keer gehoord.

Diepvriesinsecten lijken mij ook wel handig maar voor zover ik weet is er in mijn regio geen winkel die dat verkoopt. (Als iemand wel een winkel weet, hoor ik het graag )

Opmerking

Maagkiezel of grit.

Ja wat is het nu, wel er is een duidelijk verschil. Grit of Oestergrit dient om het calcium op niveau te houden. Dus ook t.b.v. de eischaal. Maagkiezel is duidelijk iets anders. Vogels hebben een spiermaag en hebben, om het voer te vermalen, hulp nodig van steentjes; maagkiezel dus.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                          hallo,

hebben alle vogels dit nodig?
                          ik zou het maar doen josly , baat het niet dan schaadt het niet.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door maronka
                            Ik zie dus eigenlijk nagenoeg geen verschil in samenstelling tussen grit en maagkiezel.
                            Of ik heb de juiste producten niet, maar dat lijkt me sterk gezien de resultaten van mijn vorige vogels.

Sepia geef ik ook altijd, en mineraal steen. plus de eierschalen van de kippe eieren
                            er ziet wel degelijk verschil tussen grid en maagkiezel

maagkiezel zijn hele kleine grindsteentjes
                            grid zijn klein plate steentjes , er zit ook houstkool tussen.(zwarte stukjes)
                            gewoon in zakken van 1 kg te koop in de dieren speciaalzaak.
                            en niet naar het merk kijken , daar betaal je alleen maar voor. de zakken zijn van de zelfde kwaliteit

o.. ja die eirerschalen wel eerst koken he ?

Groeten,Peter

Opmerking

Ik denk eigenlijk dat er wel verschil in zit, maar dat maagkiezel en grit in een zak tezamen verkocht word.
                              Ik zie het nl. niet apart staan en ben in 3 zaken geweest waar ze best veel vogelspullen verkochten.
                              Groetjes, Marian

Opmerking

Working...
                              X