Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afrikaantjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Afrikaantjes

Hallo iedereen,

ik heb nog een 4 tal broedkooien over en daar wil ik enkele afrikaanse prachtvinken in gaan houden.

De kooien hebben de afmeting: 1m lang, 30cm breed en 40 cm hoog.

Ik wil blauwefazantjes en goudbuikjes en mozambiquesijzen gaan houden.

Nu is mijn vraag is dit mogelijk? Ik zit te twijfelen of de breedte van de kooien niet te smal is...

Gaarne jullie mening ervoor en bedankt alvast!!!!

Mvgr. Martijn
    Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

is er niemand die hier een mening over heeft?????
    Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

Hallo rustig, het is vakantie en zijn er op dit moment weinig mensen op het Forum.

Maar op mijn menig zit je waarschijnlijk niet te wachten.
      En die is: Dat dit soort vogels lekker in een grote beplante buitenvoliere thuis horen.

De maten van de kooien die jij noemt zijn nog net goed voor de overwintering, maar daarna lekker naar buiten.
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Die mozambiekjes zouden nog net kunnen, maar die goudbuikjes en die blauwfazantjes zou ik niet doen, voor deze vogels sluit ik me aan bij populier.

Ik denk ook niet dat je in broedkooien erg goede resultaten behaald met blauwfazantjes en goudbuikjes.

Opmerking

Oke, bedankt voor jullie mening.
          Welke soorten kunnen er wel goed in dan?

En je mening is altijd welkom hoor Populier, anders zou ik er niet om vragen toch

Kleine cubavinken, kan dat wel? Ik wil wel dat ze zich op een gemak voelen en niet dat ik van die nerveuze en schuwe vogels, doordat ze niet goed behuisd zitten...
          Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

Voorop gesteld kan je alle door jouw genoemde vogels in die broedkooien stoppen.

Maar als je er ook mee wilt gaan kweken, dan komen de Mozambiqueen en Kleine Cubavinken meer in aanmerking.

Alleen wat je zelf aan gaf vind ik de maten van de kooien die je hebt wat aan de ondiepe kant, 30 cm is weinig.

Zelf kweek ik deze vogels in 120x40x40.

Het beste is als je deze vogels gaat aanschaffen vogels nemen die ook in broedkooien zijn geboren.

Mozambiqueen en cubavinken die van buitenkomen zijn meestal erg nerveuse vogels.

Succes met je keuze.
            Groeten Michael

Opmerking

Het kan wel, ik zelf kweek in kooien van 80Lx40Bx50H en dat gaat goed.

Maar ik moet wel zeggen in een buitenvolliere zou het natuurlijk super zijn maar je moet daar dan wel de ruimte voor hebben en natuurlijk een tuin.
              ( en die heb ik niet )

Opmerking

Hallo,

Ik vindt de broedkooien wat aan de kleine kant, net wat Michel zegt.
                Zijn maten zijn beter.
                Zeker geen cubavinkjes en blauwfazantjes die zijn veel te driftig.
                Goudbuikjes willen zich graag verstoppen in planten. Dit geld trouwens voor de meeste Afrikaantjes.
                Je kunt beter Australische vogels in deze broedkooien proberen zoals goulds.
                groetjes
                Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

ik kweek zelf ook allemaal in kooien van 125x40x40 en kooien van 125x50x50.
                  Maar deze 4 had ik nog staan en heb er nog de ruimte voor...

Ik denk dat ik dan maar afzie van de afrikaanse soorten.
                  In de andere kooien heb ik allemaal australische soorten zitten, dus ik dacht begin ik eens met andere soorten erbij....

In iedere geval bedankt voor jullie reacties en meningen!!! Top!!

Gr. Martijn
                  Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

Misschien kan je de zijwanden er uit halen en dan tegen elkaar plaatsen heb je in iedere geval3 vluchten van 2 meter lang, mooi voor eventuele jongen in te laten uitvliegen.

Het is maar een ideetje,
                    Groeten Michael

Opmerking

Dat zou idd een mooie oplossing zijn geweest.
                      Maar het zijn kunstof broedkooien, van het merk Heesacker, dus dat is helaas niet mogelijk.

is het dan alleen mogelijk, wanneer je kweekresultaten wilt halen, om in de genoemde kooien alleen maar australische soorten te doen? of zijn er nog andere soorten, die hier ook prima in kunnen vertoeven?
                      Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

Working...
                      X