Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagd of eigenlijk advies

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

hans ik heb trouwens nog een vraagje voor jou.

heb ook een koppeltje forpus te zitten en nu zit de pop steeds in het blok maar er gebeurd verder heeeeeeel weinig .

en ook zit mijn koppel fischeri eigenlijk constant in het broedblok . is dit normaal of niet.

groetjes

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door germdej
      beste vogelliefhebbers hier was ik weer even-

heb met een paar vogelliefhebbers uit de buurt gepraat , en die vonden de kooien groot genoeg.
      maar het is hoogst waarschijnlijk het voer.

ben nu over gestapt op tropisch voer voor de tropen

en echt kanarievoer voor de kanaries.
      en de rest krijgt parkietenzaad.

ook krijgen de tropen nu 1 x in de week 1 streng trostgier en hangt er een stukje sepia.

nu heb ik nog een vraagje over pinkys ze vroegen of ik die ook gaf . mijn antwoord was nee .

werd me ook aangeraden om dat te doen.
      nu heb ik diepvries pinkys gehaald maar hoe ga ik daar mee om .

alvast bedankt voor iedere reactie
      Ik doe voor mijn tropen altijd een mengeling maken van 3 delen tropisch + 1 deel onkruid zaad dit vinden mijn tropen geweldig.

Ik geef alleen mijn tropen insecten zodra ze met de kweek beginnen maar ik geef ze niet te veel, ik voer het op zodra er jongen zijn en bouw het daarna weer af.
      Als er jongen zijn dan geef ik per jong meestal 2 a 3 buffalo wormpjes en 1 pinky even laten ontdooien en dan door of boven op het eivoer.

gr. Jurjen

Opmerking

Onbevruchte eieren.

L.S.,
        Vaak geven mensen het vitamine E als of dat alleen zou helpen te voorkomen dat er onbevruchte eieren komen. Op de eerste plaats dient men dat VOORAF aan het broedseizoen te geven, niet tijdens. De mannen echter hebben meer nodig, die moeten een combinatie hebben van A en E. Missen ze dat dan kunnen ze niet meer voor bevruchting zorgen. Dat kan zelfs blijvend zijn.

Bedenk echter wel dat je met vitaminen niet moet overvoeren.

Bedenk daarnaast dat we vogels niet in conditie houden met alleen maar wat zaad, daar is meer voor nodig. Ik sta op beurzen en je kunt het geloven of niet maar soms krijg ik de vraag waar dient grit en of maagkiezel voor. Als men dat niet weet moet men maar vogelplaatjes gaan sparen.

Heb je er nog vragen over ? stel ze gerust.
        Veel succes.

Opmerking

Hoi,

Ik ben dit voorjaar weer begonnen na jaren geen vogels te hebben gehad, was dus voor mijn eerste seizoen aangewezen op gekochte kanaries dus je weet dan nooit wat ze kregen bij hun vorige eigenaar.
          Nu had ik twee poppen die wel een nest bouwden maar geen eieren legden en voor de rest waren er nogal onbevruchte eieren bij de anderen.

Ik was niet van plan vitaminen te gaan geven want volgens mij krijgen ze een gevarieerd dieet zodat ik volgend jaar een beter resultaat verwacht. Naast het kanariezaad krijgen ze eivoer, onkruidzaad, fruit, groen, onkruid, maiskolf, broccoli etc. en een boel zonneschijn.

Blijft voor mij de vraag over; waar zit dat vitamine A en E in?

Groet, Dree

Opmerking

Vitaname E zit in o.a. gekiemd zaad en tarwekiemolie.

De olie doe ik een paar druppels door het zaad, het wordt wel kleverig maar wordt gewoon goed opgenomen.
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Working...
            X