Mededeling

Collapse
No announcement yet.

genieten van goudbuikjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• genieten van goudbuikjes

Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Goudbuikjes

Erg leuk Ton, die lieve mooie vogeltjes.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

leuk verhaal Ton !! Ze komen bij mij altijd zo kwetsbaar over die kleine goudbuikjes maar er zit dus nog heel wat pit in !
      Succes met ze !

Groetjes Aussie

Opmerking

goudbuikjes

Hallo (Ton),

Wat is de reden dat de popjes doodgegaan zijn? Ouderdom? Hoe oud kunnen deze vogels eigenlijk worden. Soms gaan vogels bij mij spontaan dood, terwijl ik niets aan de vogels kan zien. Daarom mijn vraag.........
        Ruben

Opmerking

Hoi Ton,
          Prachtig zo'n leuke ervaring!
          maar kun je een aantal koppeltjes samen in een voliere onderbrengen?
          Zelf heb ik een koppeltje, ze bouwen een nest, leggen eitjes, broeden, maar er is nooit een eitje bevrucht. Mij hebben ze altijd vertelt dat goudbuikjes per koppel gehouden moeten worden, vanwege de verdraagzaamheid.
          Kweek jij ermee? Ik zou graag hierover meer informatie hebben.
          Alvast bedankt, groetjes

Opmerking

Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

re. goudbuikjes

Ik heb ook 2 koppeltjes goudbuikjes, Vorig jaar 2 x een nestje gehad erg moeilijk als ze uitvliegen.de vogeltjes zijn nl zo klein en verblijven de eerste tijd op de grond.van de 3 vogeltjes waren er al snel twee spoorloos verdwenen. Ik heb er uiteindelijk maar 1 overgehouden. Deze winter heb ik ze in de schuur gedaan,en beide koppels hebben nu weer eitjes. hopelijk gaat dit beter.
              Groet Leontien

Opmerking

Goudbuikjes

Hallo Ton,

Je hebt het over nectar. Wat is jouw ervaring hiermee? Waar is nectar goed voor? Waar is het te koop. Ik heb dit namelijk nog nooit eerder gehoort.
                Ruben

Opmerking

Nectar?

Ton van mij de vraag;worden de zitstokken niet erg plakkerig van de nectar.Het schijnt dat veel vogels dit lekker vinden ben alleen bang dat alles gaat plakken vrg Rob.

Opmerking

Ik koop de nectar in poedervorm (speciaal voor tropen) bij Aviand birdfood products. Het is ook te bestellen via hun website.
                    Ik maak het aan met wat lauw water en geef zo weinig dat het binnen een of twee uur op is.
                    Bijna alle vogels beginnen als eerste aan de nectar en ze zien er zomer en winter prima uit.

Van plakkerige ontlasting heb ik geen last, dat is denk ik alleen als nectar het hoofdvoedsel is, zoals bij sommige lorisoorten.
                    Daarnaast vervang ik toch al alle takken regelmatig, vooral in de binnenkooien. Ik gebruik geen rechte zitstokken, alleen takken en takjes. Ook de "gewone" ontlasting gaat daar lastig af.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

Opmerking

Opmerking

ja het zijn mooie en bijzondere vogels Ton. het is en blijft een mooie hobby wat aantrekkingskracht blijft uitoefenen. trouwens een goudbuikje op marktplaats zou deze prijs nu in deze tijd meer zijn dan in bijv. het najaar?

ik vind ze nu duur en ga er stilletjes van uit dat dit gewoon een dure tijd is rond het broed seizoen en als er jongen zijn er weer vollop vogels te krijgen zijn dus de prijzen ook zakken of heb ik dit mis??
                        mvg Ben
                        Groeten, Ben

Opmerking

reactie goudbuikje

Wij hebben ook een mannetje helaas kan ik er geen popje meer voor vinden
                          dus wie een adres weet is welkom.
                          Het mannetje broed nu samen met een zwartkopnon man die ook alleen is op een verlaten nest met een ei in de voliere .
                          Een leuk gezicht zo'n kleine en grote vogel samen te zien.

Opmerking

goudbuikjes

Oorspronkelijk geplaatst door Ben86
                            ja het zijn mooie en bijzondere vogels Ton. het is en blijft een mooie hobby wat aantrekkingskracht blijft uitoefenen. trouwens een goudbuikje op marktplaats zou deze prijs nu in deze tijd meer zijn dan in bijv. het najaar?

ik vind ze nu duur en ga er stilletjes van uit dat dit gewoon een dure tijd is rond het broed seizoen en als er jongen zijn er weer vollop vogels te krijgen zijn dus de prijzen ook zakken of heb ik dit mis??
                            mvg Ben

Ik denk dat je er naast zit en dat je toch weer aan het importverhaal moet gaan denken.
                            Voor de importstop waren ze bijna het hele jaar door te krijgen en meestal zo rond dezelfde prijs.
                            Dus ik denk dat als je ze wilt hebben en je krijgt de kans om een koppel te kopen,doen.
                            Ik kan natuurlijk niet in jouw portomonee kijken maar nu zijn ze hier en daar nog wel te krijgen.
                            mvg,
                            Kingfisher
                            Mvg,
                            Kingfisher.

Opmerking

Helemaal mee eens. Zolang er geen import is zullen ze zeker duur blijven. Mogelijk worden ze nog geringd (= legaal) ingevoerd, maar ik verwacht dat ze daar niet goedkoper door worden.
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
                              X